Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Jag har ett år kvar på mitt leasingkontrakt, men idag slog jag en signal till min säljare för att prata lite bil. Vi gled över på lite prat om motorstarka bilar och 4-hjulsdrift och det slutade med att jag fick en offert på en v60 t6 awd black-r 329hk, med mycket utrustning. Nu sitter jag här och försöker övertyga mig själv att det skulle vara toppen, men!!

Finns det någon med en t6:a (eller annan motor) som kan ge mig lite intryck. Känns den liten jämfört med v70? Är den tyst? Snabb så det räcker??
Kvalitetskänsla?

Kör idag en my10 v70 2,5ft r-design polestar

Hälsningar
Christer

Beställde bilen igår.

Förutom all utrustning som ingår så blir det även
Bränsledrivenvärmare
17" friktionsdäck med Balderfälg
Tonade rutor 95%

Leverans i slutet på november.....Längtar
Ska bli skönt med en 4-hjulsdriven bil nu till vintern

Jaha, då hämtade jag ut bilen idag. Inte hunnit åka så långt, men den infriar alla förväntningar. Stark och snabb motor med härligt ljud. Mycket fin motorkomfort, går tyst och stadigt. Det finns mycket kraft hela tiden. Väldigt mycket tekniska prylar. Kommer kräva en del tid för att lära. Mina största farhågor gällde komfort och ljudnivå (bytte från v70 2,5ft) och jag är mycket nöjd med dessa 2 saker. Den ställbara servon är kanon.

Återkommer med lite fler intryck senare. Har lite bilder som jag ska försöka lägga upp. Nån som har lite tips på hur man gör?

//Christer
Senast redigerad av 2 Christerv70, redigerad totalt 0 gång.
Bagaget är mindre än V70, men klara du dig med storleken i V60 så är T6 Black R en helt annan värld vad det gäller körglädje! Det är som natt och dag mot en V70!

T6 awd Polestar är utan tvekan den bästa drivlinan i en Volvo. Mjuk och rätt snål om man vill, men ruggit snabb om man är på det humöret! Starkaste produktions-Volvon någonsin. Kvalitetskänslan i V60 Black R är även den väldigt bra!

V60 Black R är ett väldigt bra erbjudande, speciellt om man ska ha den som tjänstebil. Blir stor skillnad på förmånsvärdet. Det enda tillvalet från fabrik på den är förresten bränsledriven värmare. Rekommenderar verkligen det om du ska beställa en!
Användarvisningsbild
av MartinS
S/V60 T6 är utan tvivel den mest underhållande bil volvo någonsin byggt. Chassiesättningen matachar faktiskt motorn riktigt bra vilken i sig är en underbar skapelse. Om du är nöjd med en V60 som bil så hyser jag inga tvivel om att du blir supernöjd med en T6 AWD, den är snabb så det räcker om du inte har extrema ambitioner.

- V60 är dock avsevärt mindre än en V70.
- Black R har väl laminerade rutor? Då är den tillräkligt tyst.

/Martin
Var och tittade på min Black R idag,den kom i morse så vart lite bilder.
Väntar på att delbart drag och rutor ska tonas.
Den står inne på verkstad iaf så i morgon skulle dom montera draget sen iväg för toning så hoppas hoppas hoppas jag får den till helgen...blir nog öl fritt då;)
Grattis till en grym bil, den absolut mest underhållande "bruksbil" jag kört faktiskt.

/Martin
Grattis, blir riktigt avundsjuk! Önskar jag kunde beställa en Black R som tjänstebil då det är som XC90_Executive skriver riktigt bra för förmånsvärdet när en specialmodell registreras in på detta sätt av Volvo... Tyvärr måste vi ha diesel! :cry:

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.