Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobbeturbo33
Var och tittade på min nya V60 idag, En Savile grå, V60 D3 R-Design, Men tycker det är rätt stor färgskillnad mellan motorhuv och framstötfångare!!

Problemet är väl egentligen att Volvo använder olika färgleverantörer hela tiden och karossen är lackerad på Volvo och stötfångaren hos en underleverantör och sen lite otur att det just nu inte är samma färgleverantör, och därmed en liten avvikelse.

Hur mycket ska man tolerera, Och vill ju heller inte att de ska lackera om något, enda alternativet för mig är ju då en ny stötfångare,
vissa plastdelar kan skilja lite det vet jag , men Jag tycker det var för mycket, sen kanske det inte syns så mycket när bilen kommer ut, men vilka krav kan man ställa på en ny Volvo V60 2012??
Användarvisningsbild
av MartinS
Det kommer tyvärr inte bli bättre av att fixa till det. En omlack gör bara fronten ännu mer känslig.

Det ÄR stor skillnad mellan kofångare och bilen i såg, så är det på alla märken nu för tiden, tyvärr.

/Martin
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]