Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallo alle !

ADVARSEL !!!

Jeg hadde service i Arvika hos Hemia nå på fredag. Det kostet 2625 SEK.

MEN når jeg ankom til dem, så fikk jeg beskjed at dem IKKE kunne oppdatere bilen med ny software, pga. dem hadde tidligere erfart på andre Volvo
biler fra Norge at det kunne kræsje bilens data systemer osv...

Jeg fikk beskjed i fra Helmia på forhånd at dem kunne oppdatere (updatering) 2.0 Service.

Jeg tok kontakt med Bilia i Norge når jeg var i Sverige og fikk beskjed at jeg IKKE for (måtte event. ha betalt for det i Norge) oppdatering på bilen min siden jeg hadde tatt service i Sverige. Jeg må nå vente til neste år på neste service for å få software oppdateringen 2.0 service.

Hadde jeg vist dette på forhånd hadde jeg IKKE tatt service i Sverige og hos Helmia.

Dette er veldig dårlige service fra Helmia sin side at dem ikke kan informere meg eller andre Norske kunder på forhånd !!!

Jeg har nå sendt en mail til Helmia der jeg ber om en kompensasjon på 1500 NKR pga. feil informasjon dem ga meg.

Så jeg anbefaller IKKE å ta service i Sverige når Helmia ikke kan gjøre en 100% jobb !!!
Att vilja ha tillbaka 1500NOK när servicen totalt kostade 2600sek låter lite väl saftigt. Trist att dom inte informerade i förväg men jag tycker du kanske överdriver en aning. Du kan ju göra en uppdatering på en volvoverkstad i norge om du känner att du behöver det., du behöver ju inte vänta på servicen.

/MArtin
Hei,

Vi for først se om dem betaler tilbake 1500 NOK, kall det for tort og svie at dem ikke sjekker opp først ;)

Nei, jeg for ikke uppdatering i Norge før ved neste service nå. Jeg betaler ikke for 2 servicer for å få uppdateringen ;) Så da for jeg vente til 2012 på neste service med uppdateringen.

Jeg har spurt på Volvoverkstad i Norge der jeg kjøpte bilen, og dem for ikke lov av Bilia å oppdatere software når jeg har hatt service i Sverige.

Det dem gjorde på første service var skifte olje, og et par filter og andre små ting.

Surt dette her, når dem ikke opplyser meg om dette :(
Frode60 skrev:Hallo alle !

ADVARSEL !!!

Jeg hadde service i Arvika hos Hemia nå på fredag. Det kostet 2625 SEK.

MEN når jeg ankom til dem, så fikk jeg beskjed at dem IKKE kunne oppdatere bilen med ny software, pga. dem hadde tidligere erfart på andre Volvo
biler fra Norge at det kunne kræsje bilens data systemer osv...

Jeg fikk beskjed i fra Helmia på forhånd at dem kunne oppdatere (updatering) 2.0 Service.

Jeg tok kontakt med Bilia i Norge når jeg var i Sverige og fikk beskjed at jeg IKKE for (måtte event. ha betalt for det i Norge) oppdatering på bilen min siden jeg hadde tatt service i Sverige. Jeg må nå vente til neste år på neste service for å få software oppdateringen 2.0 service.

Hadde jeg vist dette på forhånd hadde jeg IKKE tatt service i Sverige og hos Helmia.

Dette er veldig dårlige service fra Helmia sin side at dem ikke kan informere meg eller andre Norske kunder på forhånd !!!

Jeg har nå sendt en mail til Helmia der jeg ber om en kompensasjon på 1500 NKR pga. feil informasjon dem ga meg.

Så jeg anbefaller IKKE å ta service i Sverige når Helmia ikke kan gjøre en 100% jobb !!!
:-)-) Selv har jeg desverre også dårlig erfaring med Helmlia Bil da i Årjäng. ?:-/ Har brukt dette verkstedet med min eldre 240 gle jeg hadde,hadde også en 850 gle der,og så langt fornøyd :mrgreen: Men min nå siste bil en S 60 2.0 Turbo begynte dette og skurre litt desverre.Jeg hadde bilen på en sjekk anng bremsene på naf her i Oslo,fikk beskjed at effekten var ujevn på bakhjula.Kjørte så ned til Helmlia ga de papirene fra naf,og de satte i gang jobben,ble ikke så dyrt tror det ble litt i underkant av 3000,-Kom hjem til Oslo og bestilte ny naf sjekk,dette var ikke blitt bedre :twisted: Jeg ringte så verkstedsjefen der og han fortalte meg en helt horribel mld.De hadde ikke skikkelig bremsesjekk på verkstedet der,derfor hadde de ikke merket at det ikke ble bedre :roll: Dette ble klart en helt gedigen nedtur,og de var ikke villig til og betale tilbake en krone,jeg var rimelig pissed i lang tid for og si det mildt :-O) Enden på visa var at jeg ringte Bilia her på Jessheim,og de ville ikke tro min historie...,de fant også ut at de hadde kun skiftet bremsebånd kun på ene siden,og alle skjønner da at dette ikke kunne bli bedre. ??:-/ Så derfor aldrig mer Helmlia på meg!!!! :roll: Men fantastisk god og hyggelig service på Jessheim,men jobben kom på nærmere 5000,- Så dette ble dyre bremser!!
Der ser en ja !!! Bra at dette kommer frem her, så kan vi advare andre Volvo eiere i Norge og IKKE ta service hos dem !!!

Jeg hadde min første service der på min nye S60 - D3, så det var kun å skifte olje og filtere i kupen. Men fikk ikke service oppdatering på
bilens data systemer. Men bilen går veldig bra og jeg har ingen problemer med den, så det går nok bra til neste service uansett ! :)

Stusset en del når jeg kom til Arvika og dem fortalte det det jeg skrev ovenfor her.

Heretter tar jeg kun service der jeg kjøpte bilen i Norge på Bilia i Kongsvinger som yter veldig god service !!!
Vi har val ingen gemensam konsumentlagstiftning inom norden? Och tillfritt ar det ju inte heller till och fran norge. jag menar bara att handel skall vara pa lika villkor for eu medborgare inom eu, men norge ar inte en medlemsstat.

Det var ju synd att helmia inte informerade, men antagligen battre an att don kort in uppdateringarna som sedan inte fungerat. Vill man sa kan man ju gota uppdateringen I norge, man behover ju intye vanta till nasta service. Att dessutom ens fa tanken pa att krava 1500nok for detta nar hela servicen kostade 2600sek ar ju fullstandigt orimligt.

/Martin
Ps. Ursakta bristen pa svenska tecken
MartinS skrev:Att vilja ha tillbaka 1500NOK när servicen totalt kostade 2600sek låter lite väl saftigt. Trist att dom inte informerade i förväg men jag tycker du kanske överdriver en aning. Du kan ju göra en uppdatering på en volvoverkstad i norge om du känner att du behöver det., du behöver ju inte vänta på servicen.

/MArtin
När jag lämnade in min bil på garantirep sist bad jag dem köra en uppdatering. Killen jag pratade med då hävdade att om man gjorde uppdateringen utanför service så var man tvungen att uppdatera paket för paket. Det fanns ingen sätt för dem att få ut hela uppdateringen i ett samlat paket. Låter byråkratiskt så det räcker, någon som vet?

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]