Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norrlands
Hjälp mig välja en ny mobiltelefon som funkar bra till V60 MY2012 med Blåtandshandsfree i Sensus Highperformance sytemet.
Då jag har Volvo On Call så är det Android 2,2 minst som gäller har jag läst mig till.
Har läst på Volvos hemsida om modeller som testats, dock så finns ju inte alla de senaste modellerna och programvarorna i både bil och telefon har säkert ändrats under resans gång i många fall.
Skriv gärna och berätta hur din telefon funkar med bilen och vad som inte funkar, tex..samtalslistor, kontaktboken, mp3, spotify, låtinfo i displayen. ljudkvalitet. osv.
Användarvisningsbild
av metal
Jag har en HTC Desire HD med Android 2.3.3. I och med uppdateringen från 2.2 till 2.3 så funkar nu synkningen med telefonens kontaktbok och bilen, det gjorde den inte förut och jag fick då lägga in alla numren i bilen manuellt. :roll:
Vad det gäller ljudkvaliteten över blåtand när man spelar mp3 eller spotify så är den så gott som värdelös. Det låter ungefär som att bitraten ligger på typ 64 kbps eller lägre. Dock så är det inget problem att föra ett vanligt telefonsamtal. Jag har varit i kontakt med HTC om problemet med den dåliga ljudkvaliteten över blåtand men de hade ju (som väntat) inget att komma med.
Min förra mobil, en SE W810 hade en grym ljudkvalitet över blåtand till bilen så det är inte bilens system det är fel på.

Nästa mobil jag byter till tänker jag kolla upp först så att MP3 och Spotify är lyssningsbart när man streamar över blåtand.
Ni här på forumet får gärna dela med er vad ni har för mobiler och hur ni upplever att ljudkvaliteten är när man streamar musik via blåtand till bilen. :)

By the way så är det en S60 MY-11 jag har med Premium Sound. Jag tror dock blåtandsdelen i bilen är densamma oavsett om man har High Performance eller Premium Sound.
av eseaese
Sony Ericsson X10 med Android 2.3.3 fungerar bra med min V60 momentum för vanlig telefoni. Försökte dock lägga in Viber IP telefoni men det klarade inte bilen.
av LilleVille
metal skrev:Jag har en HTC Desire HD med Android 2.3.3. I och med uppdateringen från 2.2 till 2.3 så funkar nu synkningen med telefonens kontaktbok och bilen, det gjorde den inte förut och jag fick då lägga in alla numren i bilen manuellt. :roll:
Vad det gäller ljudkvaliteten över blåtand när man spelar mp3 eller spotify så är den så gott som värdelös. Det låter ungefär som att bitraten ligger på typ 64 kbps eller lägre. Dock så är det inget problem att föra ett vanligt telefonsamtal. Jag har varit i kontakt med HTC om problemet med den dåliga ljudkvaliteten över blåtand men de hade ju (som väntat) inget att komma med.
Min förra mobil, en SE W810 hade en grym ljudkvalitet över blåtand till bilen så det är inte bilens system det är fel på.

Nästa mobil jag byter till tänker jag kolla upp först så att MP3 och Spotify är lyssningsbart när man streamar över blåtand.
Ni här på forumet får gärna dela med er vad ni har för mobiler och hur ni upplever att ljudkvaliteten är när man streamar musik via blåtand till bilen. :)

By the way så är det en S60 MY-11 jag har med Premium Sound. Jag tror dock blåtandsdelen i bilen är densamma oavsett om man har High Performance eller Premium Sound.
Jag har en vanlig Desire med 2.2 och en V60 MY-11 med High performance och det fungerar hur bra som helst
av Tobbev
Jag har en iPhone 3GS och frugan har en iPhone 4. Båda har iOS 5 och det fungerar utmärkt (dock ingen låtinfo i displayen när man kör Spotify).
Användarvisningsbild
av kave
iPhone med iOS5 får du fungerande adressbok etc samt låtitlar och albumbilder i displayen över Bluetooth.
Inte den billigaste lösningen, men en av de smidigaste om du vill köpa din musik lagligt.
av V70F
kave skrev:iPhone med iOS5 får du fungerande adressbok etc samt låtitlar och albumbilder i displayen över Bluetooth.
Inte den billigaste lösningen, men en av de smidigaste om du vill köpa din musik lagligt.
Albumbilder i displayen ????? Funkar detta? Hur?
av Norrlands
eseaese skrev:Sony Ericsson X10 med Android 2.3.3 fungerar bra med min V60 momentum för vanlig telefoni. Försökte dock lägga in Viber IP telefoni men det klarade inte bilen.
Har du testat strömmning av spotify och mp3?
av Norrlands
metal skrev:Jag har en HTC Desire HD med Android 2.3.3. I och med uppdateringen från 2.2 till 2.3 så funkar nu synkningen med telefonens kontaktbok och bilen, det gjorde den inte förut och jag fick då lägga in alla numren i bilen manuellt. :roll:

HTC:n tycker jag är en snygg lur och skulle vara tänkbar om funktionen varit hyffsad, dock vill jag gärna kunna spela Spotify med bra ljudkvalite.
Stort tack för informationen.

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.