Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Melmac
Köpte en Garmin 2460LMT i somras och har den i mitten av rutan (ovanför 5" skärmen) men är jäkligt trött på att strömkabeln/TMC antennen ligger ner över instrumentpanelen, ner förbi stereon och inkopplad till 12V uttaget i mittkonsollen. Är det någon som lyckats dra denna kabel på ett bättre och snyggare sätt? Kan man plocka 12V från något annat ställe?

Edit:

V60 -11
Senast redigerad av 2 Melmac, redigerad totalt 0 gång.
Ta och skriv vad du har för bil med så får du mer rätta svar... S/V60 eller XC60???

Mvh
Per
Gjorde ett snabbt montage på min V60 (det skall göras om och förbättras när jag har tid).
Tog min Garmin enhet och satte fast den så långt ner vid A-stolpen som det gick med orginal sugisen, lindade tmc antennen runt fästet och drog elkabeln i springan mellan instrumentpanelen och dörrkarmen (det går att pilla in den där) ner runt (bakom plasten) huvöppnaren och under listen i dörren, finns en skarv i mattan vid förarsätet, pillade ner den där och sedan under stolen, anslöt den i 12v uttaget för baksätespassagerarna.
Jag stör mig inte så mycket på den än, så den får sitta så tills jag får ett anfall av arbetslust,
Nu är ju detta en XC60 utan originalskärm, men:
Bild
Jag har tagit matningen från kablarna som går till cig-uttaget och dragit en egen kabel till Navigatorn. Något liknande lär ju gå att göra även för TS.
av XC60
Jag har en liknande lösning till min Garmin i min XC60, fästet är skruvat i plasten och alla kablar går in genom ett borrat hål inkl TMC och ström. Strömmen är tagen från eluttaget mellan stolarna.

Bilia monterade detta åt mig. Jag gjorde detta innan Volvo hade lanserat sin originallösning för Garmin. De har ett fäste för XC60 utan skärm (pre MY11b) som är ihopbyggt med plastbiten som sitter där om man inte har RTI, sen dras det GSM antenn i A-stolparna tror jag. Såg iaf riktigt bra ut.
av JimmyK
mikebike skrev:
JimmyK skrev:Hur har du satt fast navigatorn? eller står den bara på hyllan?
Magnet på panelen och stålplatta på navigatorn.

Mycket snyggt, tack för tipset.
Kolla på http://www.brodit.se de har massor med olika lösningar på fästen för alla mobiltelefoner,GPS osv. Jag köpte fäste och hållare till min Navigon. Dustin säljer hela brodits sortiment. Kabeln har jag klämt i springan mellan konsol o panel. Ström tog jag på undersidan av 12 uttaget i mittkonsolen. Blev kanon snyggt. Har en V60 MY12

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]