Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Hej,

Är det någon som vet om man kan programera bort MMS sensorn permanent till larmet på en XC60? Hur gör man isåfall, är det programvara som skall till typ "MMS avaktivering" eller är det en parameter man kan ställa via Vida?

Larmpaket "basic" innehåller ingen MMS sensor utan den är "extra" så då borde man väl kunna ta bort den mjukvarumässigt, eller?

Jag är alltså intresserad av att få bort den från bilen, inte koppla ur tillfälligt då och då.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Är detta något jag bör tänka på? Jag har inte haft något problem med min rörelsesensor än. Kan jag få det? Vad är det för förhållanden som gör att den inte kan vara i funktion?
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad tjänar man nu för tiden på att att larmet är godkänt, alla förmåner från försäkringsbolagen finns väl inte kvar längre, eller?

Den främre av mina har lagt av (det sitter en i taket och en under mittkonsolen om man har panoramatak). Det är både dyrt och ett rent h-lvette att byta den främre så jag tänkte jag lika gärna kunde va utan tänkte jag. Dels så blir det billigare också slipper jag problem med att kupévärmaren löser ut (alternativt att behöva sänka skyddet varje gång jag stänger av bilen).

Eftersom jag dessutom har laminerade rutor runt om känns det inte som den gör så stor nytta. Speciellt inte då jag ytterst sällan parkerar någonstans där det finns någon förhöjd risk för inbrott.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Psyko skrev:Ja det går att ta bort den med mjukvara. Tänk bara på att ditt larm inte längre är godkänt om du
tar bort rörelssensorn
Vet du vilken mjukvara det är, det brukar va bra att veta när man åker in till åf. Bilen ifråga har panormatak och därmed både IMS och MMS, om det gör att det är olika mjukvara.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Ingen som vet vilken mjukvara som behövs för att programera bort mms och ims? Min mekaniker var osäker om det gick och skulle undersöka sa han.

/Martin
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]