Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoxc60d32011
Hallå där!

Jag har nu haft min volvo XC60 D3 Drive i 11 månader och har en liten fråga till er angående färg och lack. Färgen är Saville grå och bilen har rullat 1800 mil varav ca 300 mil är på "stora vägar", resten i stan. 17 Juli gjordes en lackförsegling. Dessförinnan hade det blivit ett mindre stenskott där man relativt tydligt såg att det gått igenom lack och färg. Inget konstigt i sig varför defekterna snyggades till hos Volvos egen samarbetspartner och sedan gjordes lackförseglingen(såg rätt bra ut men man kan med kritiska ögon se skadan).

Vad som är lite märkligt är de vita prickar som nu finns på flera ställen på huven. Alltså man ser ner till den vita grundfärgen eller vad man kallar det. defekterna är så pass små att man inte känner det ens med nageln. Mycket missprydande och störande på en så pass ny bil. Det lager av originalfärg som ligger verkar ju EXTREMT tunt och verkar inte tåla någonting. Är detta NORMALT??.

Jag handtvättar bilen och försöker sköta om den efter bästa förmåga. Fick ett kit med schampo och diverse vätskor.

Finns det någon som känner igen sig eller har jag bara haft otur med att saville grå är en "dålig" färg.

Ska visa upp den för Volvo nu i veckan. Dom kände inte till några problem med den här typen av problem. Vi får se. Känns ju trist att behöva bekosta omlackering efter ca 1 år.

Hoppas på svar

/Nick

Normalt på bilar av dessa årgång[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]