Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det är väl inte bilen på bilden? I så fall är det ju ett skämt till XC-version. Ingen höjning av fjädringen, ingenting för att göra bilen mindre omtålig.

Bild
Användarvisningsbild
av crumpets
Det heter ju bara XC design pack.
Det enda jag kunde se i konfiguratorn var att man fick skidplatepaketet... Tror det är lastgaller inuti också.

Kollar man i "bygg din bil" undrar man lite varför det är såpass dyrt, men å andra sidan. Valmöjligheter är alltid bra tycker jag. Trist att sitta och diktera vad andra ska vilja ha på sina bilar!
Användarvisningsbild
av V9097
Nog tycker jag att bilen blir snygg med silver skidplates och trösklar, men att kalla det XC-paket är väl att ta i.
av Lövet
Man riskerar ju att vattna ur hela varumärket XC med sånt här

(Fast det har man ju iofs redan börjat med iom XC70 FWD och XC60 FWD)
av Amli
Är detta Volvos svar på A4 Allroad...? Kan man inte få fram en riktigt V60XC så låt bli. Detta blir bara pinsamt. Värst är i alla fall Volvos egna text:

"Bilens chassi har lämnats orört för att inte på något sätt förändra de mycket kritikerrosade kör- och vägegenskaperna. Volvo V60 med XC-designpaket börjar produceras inom kort och eftersom den bygger på D5 AWD finns den enbart med automatlåda. Den som önskar kan dock få XC-paketet även till andra motoralternativ."

Skippa skitsnacket och säg som det är.

"Vi har inte råd eller tid att ta fram en riktig V60XC så vi pimpar lite fattigt en vanlig V60 utan några unika delar och hoppas vi kan lura någon. Det går även bra att få "paketet" till vilken sketen modell som helst. D5 till DRIVe och manuell eller automat."
Senast redigerad av 3 Amli, redigerad totalt 0 gång.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]