Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Provade D3 motorn med båda lådorna. Man får växla mycket med Man lådan och med Auto tyckte jag det blev betydligt bättre när motorn har så kort register.

Ska man ha DS-paketet så ska man ha Automat för att få ut max av ACC farthållaren.

Så jag skulle ta bort DS-paketet.

Mvh
Per
Båda valen är bra, som att välja mellan glass eller godis, finns det inget annat du kan välja bort? Helt klart hör ACC och automat ihop som ler och långhalm!

Men om du absolut måste välja bort så hade jag haft kvar Driver Assistance, det är fantastiska hjälpmedel till ett bra pris! Du kanske kan köpa automatlådan för egna pengar, då räknas det inte in i förmånsvärdet vill jag minnas!
Är inte HighTech-paketet en solklar bock i listan om man köper en diesel? Kostar strax under 20', räknar man av VolvoOnCall (så du kan använda den inbyggda värmaren) samt HighPerformance återstår väl knappt 8', då får du RTI + sollucka + parkeringsradar fram för de pengarna.

Jag hade bytt bort R-line mot Ocean Race för att spara pengar. Då får du också skinnklädsel och metallic.

Eller köpt en Drive, fast jag förstår att du inte är intresserad av den om du vill ha Automat exempelvis.
Välj automat.

Innan jag bestämde mig så tog jag en ordentlig provtur med båda alternativen och tyckte
ganska omgående att det blev alldeles för mycket vevande med spaken i den manuella för att
det skulle kännas ok.
Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par[…]

Srs

Ok får göra det nån dag

Hejhej! Jag planerar att installera en Trå[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]