Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Har aldrig varit jätte imponerad av just V60, men har i dagarna fått upp ögonen på denna bil. Den är jäkligt snygg än mer i R-design, bara VILL HA V60 D5 AWD R-design, men det går inte, både ekonomiskt har jag konstaterat och av andra skäl, men ni som har en V60 och inte behöver det lite större utrymmet som jag har i V70 skall bara njuta av att ha en riktigt snygg bil. Grattis till er :D
av Lazy
Gurra82 skrev:Har aldrig varit jätte imponerad av just V60, men har i dagarna fått upp ögonen på denna bil. Den är jäkligt snygg än mer i R-design, bara VILL HA V60 D5 AWD R-design, men det går inte, både ekonomiskt har jag konstaterat och av andra skäl, men ni som har en V60 och inte behöver det lite större utrymmet som jag har i V70 skall bara njuta av att ha en riktigt snygg bil. Grattis till er :D
:-)-)
av Amli
Gurra82 skrev:bara VILL HA V60 D5 AWD R-design
Det är du nog inte ensam om. Det är en riktigt fin bil!! Även jag skulle gärna kunna tänka mig denna bil, dessvärre passar den inte mina behov alls och 2 bilar är inte att tänka på (i dagsläget i alla fall... ;-// )
Användarvisningsbild
av Gurra82
den passar tyvärr inte mina behov heller, den är några storlekar för lite för våran del.
Användarvisningsbild
av Gurra82
fast du har inte problemet att byta ner dig i storlek iaf? eller? Jag vill gärna ha en lite mindre bil, men klarar mig inte med en V60, barn, vagn, resor lite titt som tätt till svärmor och svärfar i dalarna, och så är jag 190 och sambon 180, ingen bra kombination när det börjar bli dags att ha de lite större bakåtvända stolarna. I detta fall hjälper det inte med takbox.
Användarvisningsbild
av XC60D3
Håller med om att V60 R-Design är riktigt snygg. Den var på tapeten, ända tills jag jämförde prislappen med XC60. För min del så skiljde det "bara" 65000 kr upp till den XC60 som jag köpte. Tar man då den fria servicen i beaktan så var prisskillnaden under 50000 kr. Det tyckte jag att XC60 lätt var värd. Dessutom är det perfekt sitthöjd på bagagerumsgolvet när man ska kränga på sig flaskpaketet när man ska ut och dyka. Vi åkte tre pers med full dykarutrustning och kläder. Det hade aldrig gått i en V60.

Men visst är V60:n snygg. Så du behöver inte sucka över att du fallit för den :)
av mikebike
Skulle kunna tänka mig en V60, men då skall den ha bensinmotor, AWD och manuell låda.
Eftersom Volvo inte tror på den kombinationen blir nästa bil inte en Volvo.
av Amli
Gurra82 skrev:Jag vill gärna ha en lite mindre bil, men klarar mig inte med en V60, barn, vagn, resor lite titt som tätt till svärmor och svärfar i dalarna, och så är jag 190 och sambon 180, ingen bra kombination när det börjar bli dags att ha de lite större bakåtvända stolarna. I detta fall hjälper det inte med takbox.
Jag har precis samma "problem". I mitt fall har jag 2 bakåtvända stolar + 1 framåt vänd. Då blir bilstorleken V60 är i inte mycket till ett alternativ... Tyvärr.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Gurra82 skrev:fast du har inte problemet att byta ner dig i storlek iaf?
Jo egentligen :oops:

Men det får bli som när jag köpte S80 V8 Executive, då valde jag (motvilligt) till delbart drag. Tycker det är otroligt fult! På S60 R-design syns det iallafall lite mindre när det inte är monterat. Vad det gäller plats inne i bilen är det inga problem. Kör själv 90% av tiden, det är lastutrymmet jag behöver egentligen (ibland)....
Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par[…]

Srs

Ok får göra det nån dag

Hejhej! Jag planerar att installera en Trå[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]