Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
Hej på er! Är det någon av er T5 ägare som har optimerat era bilar med bsr? Är sugen på att få lite mera pulver i kärran så det vore kul att få höra på era synpunkter. Hade helst velat ha polstar men det verkar ju aldrig komma.. Mvh Johan
av kallessida
är 20hk värt besväret som kan bli med dvs. garantier etc? du kan inte haft bilen särskilt länge heller för den delen? Kanske borde satsat på en T6 istället?
Användarvisningsbild
av Tallberg
Tanken har ju slagit mig att risken för fel finns, men det var ju det som var grejen med denna tråden att få höra andras synpunkter och erfarenheter.. Sen att man skulle ha valt T6:an, ja visst om man hade haft en sjö av pengar att ösa ur..
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag har för mig att BSR erbjuder en att provköra mjukvaran innan man väljer att köpa, en halvtimme eller nåt sånt.
Hade jag varit du hade jag provat den en stund för att se om det blir såpass mycket mer klipp i den att det är värt den låga men ändå existerande risken.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det statistiska underlaget på forumet är nog alltför lågt för att få bra svar. Den nya T5:an är tillräckligt ovanlig till att börja med.

Hade motorhaverier varit vanliga hade BSR inte existerat. Det är en smaksak om man vill ta risken, ungefär som allt annat risktagande.
av Steff 99
Nu är det nog inte motorras som är det största problemet .
Det är ojämngång, ryckningar och vibrationer, det är säkert inte bara BSR utan det finns ju flera "chiptrimmare" och effektboxar på marknaden.
De som råkar ut för detta , springer inte direkt till sin "personliga servicetekniker" och säger att, "efter att jag installerat effektoptimering från XXX så rycker bilen och går ojämt"
Nä man är nog ganska tyst om detta och hoppas att det skall fixa sig om får nya programvaror från exv Volvo och mekanikern går genom och ser varför det finns en mängd felkoder, eller så raderar man även dessa innan bilen lämnas in på verkstad.
Andra bryr sig inte om lite ryck och vibrationer man kör ändå, man har ju fler hästar under huven...!

Andra upplever optimeringen som helt felfri och bra är väl det, om man lagt ut 7-8000kr.
Som sagt det är väl bara pröva o se..
Användarvisningsbild
av Tallberg
Tack för svaren :-) ska ta mig en funderare å kolla med mobilect här i stan som monterar bsr om det här pröva på erbjudandet.
Användarvisningsbild
av CabBO
Undrar om du har prövat trimmet något och om du har märkt något resultat i effekt och förbrukning.
Ps. jag har mejlat dig en fråga.
Användarvisningsbild
av Tallberg
CabBO skrev:Undrar om du har prövat trimmet något och om du har märkt något resultat i effekt och förbrukning.
Ps. jag har mejlat dig en fråga.
Tja!
Du har mail.. :-)

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]