Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V60 D5 AWD R-design el. XC60 D3 AWD Summum

V60 D5 AWD R-design, HGV-paket, Hightech-paket RTI, VOC, HP-stereo, soltak, p-sensor fram), tonade rutor, keyless
27
52%
XC60 D3 AWD Summum, HGV-paket, Hightech-paket (RTI, VOC, HP-stereo, panoramatak, p-sensor fram), keyless
25
48%
av XC60
Har enorm beslutsångest och kan inte riktigt bestämma mig. Vad hade forumet valt?
Förutsättningar:
2 vuxna + 1 spädbarn
Tjänstebil med 3 års löptid
Storstad
Användarvisningsbild
av ziaal243
Budget? Hur mkt får kärran kosta?
av vicster
Om du inte har en stor förkärlek till stadsjeepar så skulle jag utan buller och bång välja V60:n - precis som resultatet i talande stund också pekar emot (3/0).

Förövrigt två ganska olika bilar du har målat upp, en komfortabel långåkare och en lite mer "dynamisk" stadsbil. Vad prioriterar du högst?
av Steff 99
Utan tvekan XC60 eftersom den är klart rymligare med tanke på att det skall med barnvagn och alla andra prylar som tillhör ett litet barn.
V60 är klart trängre trots allt, men för modligen mer kul att köra
Packa barnvagn, barngrejor (säng, skötväska, alla extrakläder) plus föräldrarnas saker i en V60 skulle jag inte vilja göra. Om det kommer med en taxbox så fungerar det väl -- men varför?

XC60 fungerar helt klart bättre till det. Själv hade jag en V70 under den tiden -- och skulle inte velat ha en mindre bil.
Malmstroem skrev:Packa barnvagn, barngrejor (säng, skötväska, alla extrakläder) plus föräldrarnas saker i en V60 skulle jag inte vilja göra. Om det kommer med en taxbox så fungerar det väl -- men varför?

XC60 fungerar helt klart bättre till det. Själv hade jag en V70 under den tiden -- och skulle inte velat ha en mindre bil.
Måste man köpa bill efter behoven under semestern?

Säg att man lastar överfullt 4-5 ggr per år. Kan man inte då lägga överskottet på taket de gångerna istället för att köra med en massa luft resten av året.

Och har någon funderat på hur folk i Sydeuropa kan klara sig med betydligt mindre bilar än ens V60?
av Steff 99
StringerBell skrev: Måste man köpa bill efter behoven under semestern?

Säg att man lastar överfullt 4-5 ggr per år. Kan man inte då lägga överskottet på taket de gångerna istället för att köra med en massa luft resten av året.

Och har någon funderat på hur folk i Sydeuropa kan klara sig med betydligt mindre bilar än ens V60?
Om man nu kan välja, varför inte ta den bilen som passar bäst och är rymligast...??
Användarvisningsbild
av MartinS
StringerBell skrev:
Malmstroem skrev: Och har någon funderat på hur folk i Sydeuropa kan klara sig med betydligt mindre bilar än ens V60?
Menar du i de sydeuropeiska länderna där fler dör i trafiken per år än du kan räkna till? Samma land där man tror bilbarnstol är en stol med ratt på man har hemma framför tv'n?

Jag skulle lätt välja XC60'n, framförallt för att den är såpass mycket rymligare.

/Martin
Steff 99 skrev: Om man nu kan välja, varför inte ta den bilen som passar bäst och är rymligast...??
Storlek är aldrig ett problem menar du? Bor du på landet?

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]