Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bompaholm
Hej

Har 7.5 basbelopp
12% rabatt hos volvo
Bilen får vara volvo samt skall släppa ut max 120 gram/mil?
Bensinförmån
Är lite sugen på v60 eller v70

Vad skall man välja?

Singel
30 år
Boendes i Stockholm
Inga barn
Några resor till åre etc per år.

Skall man ta v60, v70 eller xc60?
Drar båt nån gång per år.
Vilken utrustning skall man välja?

Tacksam för hjälp!
Vad rekommenderar ni?

Tacksam även för hur man får ner förmånsvärdet...
av improwise
V70 Bi-Fuel (AFV) kan vara nåt att titta på, då får du 40% rabatt på förmånsvärdet (ävne om du inte skulle tanka gas). Funderade på en sån rätt länge men föll sedan för lockelsen på en XC60 som inte ens är nära att vara miljöbil :oops:
Användarvisningsbild
av MartinS
improwise skrev:V70 Bi-Fuel (AFV) kan vara nåt att titta på, då får du 40% rabatt på förmånsvärdet (ävne om du inte skulle tanka gas). Funderade på en sån rätt länge men föll sedan för lockelsen på en XC60 som inte ens är nära att vara miljöbil :oops:
Min XC60 konsumerar massor av naturtillgångar, den måste väl vara en miljöbil då eller? ;-)

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
bompaholm skrev:Vi får inte välja AFV då den KAN dra mer om man kör på bensin... :???: :???: :???: :???:
Minst sagt märkligt. Du bör nog inte nämna för berörda personer att alla bilar kan spy ut mer än 120g om man inte följer samma körcykel som man använder man man tar fram bränsleförbrukningsdeklarationen :)

/Martin
av MattiasD
Får du inte välja AFV fins det ingen annan motor att välja på för att få ner förmånsvärdet. Är du ändå inne på en miljömotor finns T4F, som kan kombineras med powershift-lådan. Tyvärr har regeringen valt att ta bort reduktionen av förmånsvärdet för etanolbilar. Jag själv är inne på bilbytartankar och blir det en Volvo igen står V60 + T4F + Powershift + Summum högt i kurs. Sedan plockar jag på utrustning tills det knakar. I övrigt är det skralt med miljömotorer i Volvos program.

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]