Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
Plockade bort den fula skyltramen med reklam och den osymetriska EU-skylten..... samt monterade nya slutrör. Gillar inte runda slutrör så därför blev det inte Volvos egna 80mm sportslutrör utan Simons 70x90mm.

Bild
av pergrein
Det blev mycket snyggt :-)-) Dom är ju så mörka original bak om man inte sätter din krom rören. Blir det nån skid-plate R-Design/XC?

Coolt reg nummer du fått om du inte gjort till det för bildens skull...

Mvh
Per
av grålle1
Orginalrören var ju bedrövliga....
Vill inte ha Skid-plate, tycker det är för XC, föredrar "clean"-look.
Hade först tänkt R-design diffusorn, men jag tycker inte om den antracitgråa tonen som inte återkommer någon annan stans på bilen. Var ett tag inne på svartlackad R-design diffusor, eller att lacka den "riktigt silver".... men just nu lutar det åt att köra just "clean-look" så eventuellt lackar jag bara orginalet i svart för att smälta in helt med övriga bakdelen.

Regnummret är photoshoppat!
Användarvisningsbild
av CabBO
[quote="grålle1"]Plockade bort den fula skyltramen med reklam och den osymetriska EU-skylten..... samt monterade nya slutrör. Gillar inte runda slutrör så därför blev det inte Volvos egna 80mm sportslutrör utan Simons 70x90mm.

Var köpte du slutrören någonstans och vad kostade dom.
av grålle1
Jag köpte mina på Autoexperten men simons säljs ju lite överallt, kolla på http://www.simons.se under återförsäljare för att hitta din närmsta.

Kostade runt 275-300kr/st och heter U235100 "ELLIPS 51".

Observera att man måste kapa av orginalrören och att de jag köpte passar 2" som jag har orginal på min T3!
av vicster
Blev så sjukt frestad av din bils slutrör att jag idag åkte ner till Mekonomen i Sisjön och köpte ett par likadana. 304kr/st plus 36kr för två fästen. Alltså 644kr totalt. Iprincip halva priset mot vad Volvo original kostar och ser dessutom minst lika bra ut, om inte bättre imo.

Funderar dock lite på om jag ska åka tillbaka till Mekonomen på måndag och boka tid för montering eller om jag ska ge mig på det själv. Var det svårt? Vilka verktyg använde du? Och hur gick du tillväga? :)

Skulle uppskatta en enkel guide om du har möjlighet att skriva en sådan.

Tack på förhand! :D
Användarvisningsbild
av CabBO
[quote="grålle1"]Plockade bort den fula skyltramen med reklam och den osymetriska EU-skylten..... samt monterade nya slutrör. Gillar inte runda slutrör så därför blev det inte Volvos egna 80mm sportslutrör utan Simons 70x90mm.

Kollade igen på mina och dom ser nästan likadana ut. Vet inte storleken på mina, men tror jag har större utblås.
Däremot är mina inte snygga för dom har beläggning, är skitiga eller något däråt och det är svårt att få dom blanka igen. Någon här kanske vet något bra medel -spray, schampo eller kräm- som gör att det går att få bort.
Visar bakdelen på bilen på mina utblås.

Vet inte hur man får en bild här, men gör en länk.

http://www.jagrullar.se/forum/album_pag ... ic_id=2138
Autosol gör slutrören fina igen. Fast det är rätt grovt. Använder Meguiars NXT gen all metal polish. En liten burk. Sen förseglar jag med antingen Ultima Paint Guard Plus eller Ultima Tire&Trim Guard Plus. Sen behöver man bara dra lite med svampen för att det ska bli fint vid tvätt. Håller flera månader.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
vicster skrev:Blev så sjukt frestad av din bils slutrör att jag idag åkte ner till Mekonomen i Sisjön och köpte ett par likadana. 304kr/st plus 36kr för två fästen. Alltså 644kr totalt. Iprincip halva priset mot vad Volvo original kostar och ser dessutom minst lika bra ut, om inte bättre imo.

Funderar dock lite på om jag ska åka tillbaka till Mekonomen på måndag och boka tid för montering eller om jag ska ge mig på det själv. Var det svårt? Vilka verktyg använde du? Och hur gick du tillväga? :)

Skulle uppskatta en enkel guide om du har möjlighet att skriva en sådan.

Tack på förhand! :D
Låter som en riktigt bra idé!
Om de nu passar på D3, vilka artikelnummer hade du hos Mekonomen sisjön?

Långt mellan byten är en större ri[…]

Bakre ljuddämpare hål

Jag inte sett sådana hål på n&ar[…]

B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]