Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
Var ytterst nära att få en permashine behandling på min svart metallic v60 som gått 50 mil. Jag ångrade mig dock i sista minuten då jag läst lite om att man ska vänta minst 1 månad från den tillverkades, för att lacken ska hårdna.
Instruktionsboken uppmanar ju inte direkt heller till konserveringar då Volvos egna lackgaranti upphör. Nu har ju permashine egen garanti på 5 år.

Men vad anser ni andra om permashine på en ny bil med svart metallic lack? Jag vet att killen som skulle göra det oerhört duktig, då jag gjort det på en solid röd lack tidigare, men är lite mer försiktig då bilen är helt ny.

Jag tror ju också att en metallic lack är bättre och tåligare en en solid lack.

Vet Någon hur en svart metallic ser ut efter en permashine behandling? Ser ju lite konstigt ut om bilen blir för blank tycker jag!
av Steff 99
Hur den ser ut efter en Permashine ?, den ser ut som när du hämtade ut den hos handlaren... 8)
Det bästa man kan göra är att lämna in den så snart som möjligt efter du hämtat ut den oftast är bilen 3-4 veckor när hämtar den sedan tillverkning.
Jag har haft Permashine sedan ca 20 år tillbaka...funkar mycket bra !
Användarvisningsbild
av Funk
Jag tror ju också att en metallic lack är bättre och tåligare en en solid lack.
Jag har inga direkta synpunkter på dina frågor om Permashine mer än att det som skrivs ovan är fel och att båda mår bra av en lackskyddsbehandling. De absolut flesta moderna bilar har klarlack både på solida och metalliclacker sedan ganska länge, påstående ovan stämde förvisso förr, men det var som sagt länge sedan.
Volvos frånskrivande av lackgarantin är inte så att man per automatik förlorar den, utan man vägrar reglera skador som uppkommit på grund av behandlingen... och det sker som regel inte med en proffessionell behandling. Dock finns det klåpare i branschen så man skall välja en som kan polera och har gott rykte.

/Thomas

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]