Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Hej, har ett litet problem här, man kan inte fästa övningskörskylten på bagageluckan för att den är gjord av plast :-(O) Hade tänkt att fästa den på bakrutan innefrån bilen men där har jag ju tonade rutor så där syns den inte, tips på vad man kan göra??? :???:
av Mjukisdjur
ta en sjukt gammal hårddisk eller två och ta ut magneterna.
Lägg en i tunn plastpåse så den inte repar.

Har inte testat men kan nästan garantera att den är stark nog att hålla grejerna på plats genom rutan :)
Akta fingrarna för tusan. Fingertopparna ryker om du latjar med dem...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Magnet är det ju på skyllten, men magneter fäster inte på plast som bagageluckan är tillverkad i. :???:
Användarvisningsbild
av hollan
men får man övningsköra med bilar utan handbroms som kan nås från passagerarsidan? när jag tog körkort fick jag inte övningsköra i min 142a för där satt kryckan till vänster om föraren men det var ju iof förra årtusendet :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, det får man. Det är bara vid uppkörning för B-behörighet som man inte får det, och då räcker det inte med parkeringsbroms mitt i bilen, utan det ska finnas riktigt dubbelkommando.
Kör man upp för exempelvis BE förmodas man kunna köra bil (eftersom innehav av B-behörighet är ett krav för att få körkortstillstånd för BE), så då kan man köra upp med en vanlig bil, bara den är manuellt växlad och kan gå minst 100 km/h.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Problemet är löst nu :) köpte dubbelhäftande tejp på biltema tejpen var stark så det går nog bra. http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Ko ... ande-tejp/
av erikx
simonhalmstad skrev:Hej, har ett litet problem här, man kan inte fästa övningskörskylten på bagageluckan för att den är gjord av plast :-(O) Hade tänkt att fästa den på bakrutan innefrån bilen men där har jag ju tonade rutor så där syns den inte, tips på vad man kan göra??? :???:

Hej!

När jag kör med min elev i min nya XC60 VOR :o har vi satt självhäftande kardborreband på skylten och på nummerplåthållarens reklamlist (det står ofta bilfimans namn där). Det fungerar bra även i motorvägsfart. Lätt att ta bort och sätta fast skylten också. Gratisreklamen som bilfirman normalt får försvinner dock, bra eller dåligt, - välj själv. ;-//

Erik X
Senast redigerad av 2 erikx, redigerad totalt 0 gång.

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]