Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
1) Hade ett litet skrapljud vid belastning (gas och acceleration) samt ett skrammel (lät som en metallbricka i en glasburk) vid vänstersvängar i fart. Efter ett besök hos verkstaden konstaterades att en metallbygel som skall fixera drivaxeln hängde i en av sina två muttrar, ej fastspänd..... Fikarast i torslanda!?! Inte bra Volvo, men bra bemötande och snabbt fixat av Rejmes!

2) Tände läslampan höger bak, när innerbelysningen slocknat, för att montera barnens DVD-skärmar. Nu går den inte att släcka!?! Den slocknar när man låser och larmar bilen samt när man kör, men var gång bilen låses upp eller man öppnar en dörr så tänds den..... En etta eller nolla som hamnat fel i någon programkod!?!

I övrigt supernöjd med min nya härlig bil.
av grålle1
Lite fler småfel... Inte särskilt premium tyvärr :(

-Luftriktare i grillen felmonterad (gummi som syns i grillen som skulle varit "mellan grill och bil".
-Knäppljud/glapp i kopplingspedalen som hörs och känns vid varje tryck på pedalen.
-Två små bulor i huven (förmodligen inte Volvos fel, troligen hänt vid iordningställandet hos min handlare?).
-Visselljud som hörs alltsomoftast när man släpper på gaspedalen och avlastar motorn.
-Lite gnissel och gnerk i mittkonsolen.
-Lite obalans i hjulen, märks i farter över 100km/h.

Förutom detta, och att jag fått trycka dit en och annan panel och vrida till lykttorkartäcklocken så att de slöt tätt mot stötfångaren o.s.v..... så är jag väldigt nöjd med bilen. Framförallt är den toksnygg att titta på.

Hoppas bara min handlare är "premium" och åtgärdar allt lite snabbt och lätt nu.
Tyvärr var jag inställd på barnsjukdommar, men hoppades så klart att jag skulle ha fel.

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?