Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60
Det har blivit dags att titta på ny bil och har varit runt hos BMW, Audi, VW och självklart Volvo, provade bl.a en V60 för första gången idag och måste säga att jag blev lite imponerad, det var en D3 Aut som var fullsmetad med lull-lull bl.a. Four-C vilket kanske bidrog till hur fint den svalde ojämnheter. Körde även en XC60 D3 FWD aut (MY11) men den var inte lika harmonisk i kraftöverföringen som V60 D3, det drog i framhjulen när man skulle iväg.

Hur stor skillnad gör four-C?

Har varit inne på en ny XC60 då jag är otroligt nöjd med min nuvarande och har tittat på en ny XC60 D3 AWD, men efter att ha kört V60:n då kanske en V60 D5 AWD (vill gärna ha AWD) kan vara ett alternativ. Dock måste barnvagn och bilstol gå in.

Hittar inte måtten på lastutrymmets längd på V60 respektive XC60. Någon som kan hjälpa till?
av XC60
Stort tack! Det var ju klart intressant, barnvagnen går in på mm på längden i XC60 och borde därmed göra det i V60 också. Dags att ta med till handlaren. Nu seglade V60 D5 AWD upp som en kandidat till XC60:n på allvar :-D
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]

Sova i V60 - någon?

Beror kanske på hur du fäller ryggst&ou[…]

V60 -12 179hk. Vid tomgångskörning och[…]

Studerat vindrutan, ser ut som det svarta på[…]