Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
Har beställt från bilia i början av april. Fått orderbekräftelse med kundordernummer och ordernummer!

Kan man följa statusen på bilen på något sätt? Eller är det bara att vänta till säljaren hör av sig?

Beräknad leverans ca v31 står det på bekräftelsen, men hoppas hoppas att de skyndar på lite i Torslanda så den kommer någon vecka tidigare! När stänger dem för semester där! Får de iväg bilen innan semestern borde den vara på g snart!

V60 My 12 T3 momentum svart metallic, njord 17 fälg, sportslutrör beställd!
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Skall gå att följa här: https://minvolvo.volvocars.se/login du får skapa ett konto om du inte har ett.

En fråga, hur lång tid från beställning tog det tills du fick orderbekräftelse ? Beställde för knappt en månad sedan och har
inte fått något ännu. Dock kan jag se den på länken ovan, så den är knappast bortglömd, men det hade varit trevligt att kunna
kolla att alla tillval o.s.v. stämmer överens med pappret man skrev på hos handlaren.
Skall ringa säljaren om den inte dyker upp snart, men det är väl semester överallt...
av Mrmuscle
Jag beställde i början av april och fick min orderbekräftelse igår, men kan ändå inte logga in på min volvo. Nu har de lagt in min mailadress i systemet sa säljaren idag när jag mailade honom. Men fungerar ändå inte. Står "det finns ingen bil med de angivna värdena" på min volvo sida.

Börjar undra lite smått vad Bilia igentligen håller på med. På min orderbekräftelse som jag fick igår står det t.ex under orderdatum 11-06-10. Jag beställde bilen via bilia i början av April.
Prel lev datum ca v.31

Hoppas de inte strulat bort ordern och alltihopa!
av thole64
När du registrerar dig, skippa suffixet (bindestrecket och extrasiffran). Jag försökte länge innan jag kom på det. De vill tydligen bara ha "stammen" på ordernumret. Fick precis samma fel som du...

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]