Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
Min v60 t3 som jag väntar på blev ju en 2012a istället för en 2011!
Nu såg jag på Volvo ars.se att momentum på My 12 har någon automatisk kupefläktfunktion som går igång automatiskt vid upplåsning av bilen om det är över 10 grader! Någon sådan funktion såg jag inte på my -11 när jag beställde!

Kommer jag få den nu?
Ni som fått era 12 or! Har ni den funktionen (momentum)
av mikebike
Även min "gamla" bil har den funktionen, fast nyttan är tveksam eftersom fläkten stannar om man öppnar bakluckan eller en dörr och det gör man i regel några sekunder efter att man låst upp bilen.
av oskobe
Finns på min 11 också, tämligen värdelöst i kombination med nyckellöst. Fläkten hinner inte snurra upp farten innan den stannar...
Användarvisningsbild
av gotfredsen
Är inte det den funktionen som man får Som gradvis minskar och efter fyra år upphör..
av riha
Mrmuscle skrev:Min v60 t3 som jag väntar på blev ju en 2012a istället för en 2011!
Nu såg jag på Volvo ars.se att momentum på My 12 har någon automatisk kupefläktfunktion som går igång automatiskt vid upplåsning av bilen om det är över 10 grader! Någon sådan funktion såg jag inte på my -11 när jag beställde!

Kommer jag få den nu?
Ni som fått era 12 or! Har ni den funktionen (momentum)

Detta hade jag redan på min XC70 MY09...
av Lövet
Jag har det också på min MY08. Tveksam nytta som sagt eftersom den stänger av direkt när man öppnar luckan eller en dörr.

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]