Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bajen
Hej,
Beställde en V60 D3 i slutet av Maj och blev lovad leverans i slutet av Juli (8 veckor). När papperna kom hem stod det v.38 mao 16 veckors lev.tid. Nu skulle det alltså ta dubbelt så lång tid helt plötsligt. Nu ska bilen vara "prioriterad" och eventuellt dyka upp i nästa vecka dvs sex veckor efter beställning. Någon som har erfarenheter av detta? Jag gissar att det endast är ett sätt att hålla mig som kund lite lugn och att det inte blir någon bil den närmaste månaden åtminstone.
av Mjukisdjur
Minst 3 månader är rätt normalt tror jag bestämt (beställde min i Feb och hämtade i sista veckan i Maj.
8 veckor låter som en överförfriskad säljare gone wild
Användarvisningsbild
av hollan
min skulle ta 8-9v och kom efter 6v men den byggdes förvisso på torslanda v60 görs i gent om det har någon inverkan på leveranstiden vet jag inte och snart stänger fabriken för semester med
av waspman
hollan skrev:min skulle ta 8-9v och kom efter 6v men den byggdes förvisso på torslanda v60 görs i gent om det har någon inverkan på leveranstiden vet jag inte och snart stänger fabriken för semester med
V60 byggs väl ändå i Torslanda...
av Mrmuscle
Hoho! 6 veckor låter som ett skämt, vi är en hel drös här som väntar på t3 som beställdes i Feb-april. Tror inte någon fått någon än??!!

Jag ska få min slutet av juli sa dem sist! Beställde början av april!
av bajen
Mrmuscle skrev:Hoho! 6 veckor låter som ett skämt, vi är en hel drös här som väntar på t3 som beställdes i Feb-april. Tror inte någon fått någon än??!!

Jo, jag tar det också som ett skämt, ett jävligt dåligt sådant. Men nu hävdar säljaren att den är prioriterad som det så fint ska heta. Men varför skulle just min vara prioriterad. Tycker nog att era bilar också borde vara prioriterade, men det kanske skiljer på diesel och bensin.
av s6025t
Det skiljer i leveranstid mellan diesel o bensinmotorerna.T3 motorn är ju byggd av ford o volvo köper motorerna därifrån o får ett visst antal i veckan det är ju flera biltillverkare som har samma motor i sina bilar så det är svårt för volvo att bara kunna öka produktionen av motorn.D3,D5 är en egen motor tillverkad i skövde o det är ju lättare att kunna styra sin egen produktion därav kortare leveranstid
av Torslanda
Mrmuscle skrev:Hoho! 6 veckor låter som ett skämt, vi är en hel drös här som väntar på t3 som beställdes i Feb-april. Tror inte någon fått någon än??!!

Beställde min 24 mars på T3-kampanjen och fick min MY12a för 3 veckor sedan.
av Torslanda
Mrmuscle skrev:Mörkligt!
Vad går volvo på när de sätter in bilen i kön? Måfå?

Skumt?
Verkar lite märkligt, ja. Det är många här som beställde tidigare på t3-kamp som inte fått sina. Ingen aning om det är nån specifik utrustning som fördröjer.

Min e en vit R-design med teknikpkt high perf och 7'' och skinn. Annars ingen övrig utr.

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]