Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suunto
Är det några som fått leverans av beställd MY12 Volvo V60?
Dela gärna med er av information.
Själv väntar jag på en T5.

Har fått info om att en del V70 MY12 redan är ute.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Tja!
Ja jag fick hämta min v60 t5 r-design igår. Skulle ha hämtat den redan i tisdags men den blev försenad.. Har powershift lådan och jag kan bara säga att det är den underbaraste bilen jag någonsin kört!! Och då har jag testat både Bmv och Audi, innan jag beslutade mig för att beställa V60:in. Jag lovar du kommer inte att bli besviken. Jag är helt lyrisk! :-}
Chassit i R-design är så jäkla bra avstämt både att det är ruggit sportigt och även riktigt komfortabelt. Man svävar nästan fram samtidigt som den ligger som ett strykjärn i kurvorna. Bra gjort Volvo!!
T5 motorn är också riktigt skön, ja gjorde en omkörning på motorvägen och det känns att den har kraft och ett plus i kanten för ljudet ifrån motorn.. :-)-)
Användarvisningsbild
av opA
Tallberg skrev:Tja!
Ja jag fick hämta min v60 t5 r-design igår.
Du skulle inte kunna göra en tråd med lite bilder och lite mer information om bilen ? ;)
av Suunto
Trevligt att höra...!! Det är en T5 R-design med powershift låda som vi beställt.
:D

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]