Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
Tjena

Ennå en Nordmann her, (gillade "inngångsfrågan" vid registrering).

Som nyansatt volvomekaniker sitter jeg og funderar på att privatlease en V60. Men velar veldigt om hva jeg skal velge, har lyst på en Rød R-design, men en kollega av meg har presis tatt ut en sådan så da blir vi två med exact lika bilar. Så funderar lite på en Momentum eller Summum i Ember Black, evt med skidplates og trøskelskydd. Men gillar R-design hjulen och interiøren.

Hm...

Noen store skillnader mellan R-design och Summum som jag bør tenke på annat en design och stylingprylar?
av vicster
R-design har styvare chassie än Summum. I Summum kan du däremot välja mellan ett komfort- eller dynamiskt chassie. Annars är det mest design-prylar både interiört och exteriört som skiljer...

Jag skulle dock kört på R-design om jag vore dig, det känns som det är den du vill ha :-)-)
av Torslanda
Provkör och jämför så får du en hint om vilken chassiesättning du trivs bäst med.

Jag stod i samma val och kval och valde tillslut R-design då jag tycker den har riktigt fina detaljer. Nu när jag kört några mil kan jag bara säga att jag verkligen gillar chassiet och väghållningen. Nu iom MY12 får du oxå möjlighet att välja skinn + sportstolar om man gillar sånt.

Jag är galet nöjd med bilvalet, det blir du oxå, oavsett vilken du väljer :wink:
av Raymond
Er det flere valg på setene på R-Design enn de på "bygg din bil"? Der kan man kun velge mellom helsvarte eller tofargede. Og er ikke R-design stolene sportstoler?
av mojja
R-design alla dagar i veckan. V60 är grymt läcker i r-design.
av Torslanda
Raymond skrev:Er det flere valg på setene på R-Design enn de på "bygg din bil"? Der kan man kun velge mellom helsvarte eller tofargede. Og er ikke R-design stolene sportstoler?
Förlåt, var otydlig. På MY11 var det antingen sportstolar i tyg (svart eller tvåfärgad) eller vanliga stolar om man ville ha skinn. Från MY12 har du sportstolar vare sig du väljer tyg eller skinn.
av Raymond
Men det "originale" R-design interiøret, det tofargede, det er ikke skinn? Tycker det er jättesnyggt, så velger nog det føre helsvart skinn.
Användarvisningsbild
av msi
Raymond skrev:Tjena

....... Så funderar lite på en Momentum eller Summum i Ember Black, evt med skidplates og trøskelskydd. Men gillar R-design hjulen och interiøren.......
Ember black finns inte längre som alternativ att välja. Det var en av färgerna som utgick efter jordbävningen i Japan.
av Torslanda
Raymond skrev:Men det "originale" R-design interiøret, det tofargede, det er ikke skinn? Tycker det er jättesnyggt, så velger nog det føre helsvart skinn.
Nepp, då blir det tyg om du vill ha den tvåfärgade klädseln! Den e fin den med :)
Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par[…]

Srs

Ok får göra det nån dag

Hejhej! Jag planerar att installera en Trå[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]