Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvokombis
Kan någon bekräfta att om man har en V60 MY11, eller 12, 13 etc framöver så kommer programmeringsuppdateringar ske löpande vid service för VOC, Bluetooth etc så att man inte blir sittande med "office 97" om 3-4år?

Mycket snack i alla trådar om att den appen si eller så funkar bara för MY12 etc - borde räcka med att uppdatera programvaran?
Användarvisningsbild
av crumpets
Det blir väl gärna så med tekniska finesser i bilar att de upplevs som grymt outdated efter några år. Många vill ju t.ex. inte ha RTI av den anledningen.
Det vetefasen om volvo prioriterar att släppa uppdateringar till äldre modeller. På forumen är det väl mest alla med MY11 som känner sig lite lurade som spekulerar i det, men såvitt jag vet har inte volvo hintat något alls om uppdateringar.
av riha
Service 2.0:

Volvo Service 2.0 – Service på en ny nivå

Service 2.0 är samlingsbegreppet för alla våra kunderbjudanden och är anpassat efter dig, ditt liv och din Volvo. För att ditt bilägande ska bli så smidigt och enkelt som möjligt tar vi service till en helt ny nivå. Du får till exempel uppdatering till senaste mjukvaran för din bil *, Personlig Servicetekniker, 24-timmars telefonservice och förlängd Volvo Assistans. Vi tycker att det är viktigt att du ska känna dig trygg när du lämnar din bil på service hos oss.

* Uppdateringar finns för alla modeller från 1999 och framåt, förutom Volvo C70 –05, S/V40 –03 och XC/V70 –00.

http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... fault.aspx

-----

Sen om det betyder att man kommer få senaste versioner av VOC till äldre modeller är en annan sak, det kan finnas tekniska hinder ju.
Användarvisningsbild
av Momentum
Man kan på intet sätt anta att det sker uppdatering som gör att nya funktioner infinner sig
Ex så har ingen vad jag vet fått sportläge på bilar med automatlåda före MY11
av perhall
Jag fick visuell visning av parkvarnaren på min V70 MY08 efter en service. Det är ju en förbättring. Även ny programvara till motorn som gav 10-13% lägre förbrukning.
PH
av Volvokombis
Jag avser endast "digitala" pragramfunktioner kopplade till VOC, Bluetooth versioner - musiköverföring, att kunna se låtar i display etc och appar kort och gott. Inte tekniska saker som att en motor programmeras om från x till y hk.
av Psyko
Volvokombis skrev:Jag avser endast "digitala" pragramfunktioner kopplade till VOC, Bluetooth versioner - musiköverföring, att kunna se låtar i display etc och appar kort och gott. Inte tekniska saker som att en motor programmeras om från x till y hk.
Uppgradering kommer du att få,vad den kommer innehålla i framtiden kan nog ingen svara på.
Det jag vet nu är att VOC,bluetooth,multimedia osv ligger inte med i servicemjukvaran. Dom
mjukvarorna är alldeles för stora och tidskrävande att ladda ner på en service,dessutom är det
ju inte alla som vill ha dom. Har man otur kan ju faktiskt en uppgradering leda till nya problem
med tex telefonfunktioner osv, titta bara på Apple. Varje uppgradering dom gör ställer på något sätt
till det i parkopplingen mot bilen,sen släpper dom en ny som fixar gamla problem men skapar
nya och så håller det på.

Jag har inte hört någonting från Volvo som säger att du kommer få samma funktionalitet i VOC på en
-11 som på en -12:a. Där skiljer det även på hårdvaran så just nu går det inte men vem vet........
av Volvokombis
En kul "feature" med VOC abonnemanget är att det är kostnadsfritt i 24 månader. Priset efter det är okänt:) Så man har köpt en gris i säcken iom att uppdatering ej ev ingår, då får man sen får betala ytterligare för säcken, men man vet inte priset i förväg.
Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]

PA12 Bränslerör

Hej Någon som vet vart man kan köpa br&[…]