Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Hej!!

Har keyless på xc60n men inte lyckats låsa bilen utan använda nyckel än:( hur gör man trycker på den svarta saken i dörrhandtaget men det fungerar ej:(
av pergrein
Japp, du ska bara trycka på den svarta pluppen på handtaget och ha nyckeln i din ficka.
Prova gå runt bilen och testa på alla handtag kanske förardörren har ett trasigt.
Kan du öppna dörren utan att låsa upp men nyckeln först?

Mvh
Per
av Steff 99
Men ha inte din mobil i samma ficka som "nyckeln" då fungerar det inte att trycka på handtagsknappen.
av mojja
Har ej mobilen i samma ficka men bt är alltid på slaget. Låsa upp fungerar utmärkt:) skumt.
Användarvisningsbild
av CarMan
Nyckeln måste var på samma sida om bilen som där du försöker låsa.
Låsa görs genom att trycka på knappen på dörrhandtaget.
Låsa upp är bara att dra. Handtaget.

Fungerar det inte så är nått trasigt.
av mojja
Då är något trasigt synd när bilen bara är två veckor gammal. Har ej fungerat sedan jag hämtat bilen:((
av LOTEZ
>Mojja

Ligger inte nyckel nr 2 i bilen sen leverans, typ handsfacket?

Du vet min svarta MY10 kunde jag ibland låsa ibland inte. Visa sig va tjejens nyckel som låg i en jackficka dom i sin tur låg i skuffen. :oops:

Gissa om jag kände mig generad efter att ha bråkat med verkstan ex antal ggr :)
av mojja
LOTEZ skrev:>Mojja

Ligger inte nyckel nr 2 i bilen sen leverans, typ handsfacket?

Du vet min svarta MY10 kunde jag ibland låsa ibland inte. Visa sig va tjejens nyckel som låg i en jackficka dom i sin tur låg i skuffen. :oops:

Gissa om jag kände mig generad efter att ha bråkat med verkstan ex antal ggr :)

Haha:))) Ne det var större idiot bakom detta fall än så :oops: Jag trodda man bara skulle svepa handen över den svarta pluppen så skulle bilen låsas :oops: :oops:

Men nu har jag lärt mig att det är en knapp som ska tryckas in så låses bilen :mrgreen: :mrgreen:

Denna ggn var det ett rent handhavande fel och inget fel på bilen :-)-) :-)-)
av pergrein
Hehe, jo man ska TRYCKA på knappen :D Men på S60/V60 så ska man bara smeka en utvald yta på handtaget...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av CarMan
Man kan låsa in en nyckel !
Systemet är gjort så att de inner antennerna deteterar den nckel som är i bilen & kodar tillfälligt bort den om man låser med annan nyckel (en nyckel måste vara utanför bilen föra att det ska gå att låsa)
På så sett gär det inte att stjäla bilen, även om man bryter sig in o hittar den nyckel som är inne i bilen

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]