Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Yes, om iOS 5 stödjer v1.3 av blåtandsprofilen AVRCP kommer metadata såsom låttitel kunna visas på bilens display.
av Mjukisdjur
Låt bli ios 5 just nu iaf...
Den började spela musik över blåtand när jag satt och pratade och blev inte av med det. Vi kan säga att det var ett av de snällare felen i den 9A522op firmwaren som är ute nu.
Användarvisningsbild
av kave
Mjukis: aha, kanske för att den inte är gjort för att användas skarpt utan för utvärdering i samband med applikationsutveckling.

I regel brukar samtliga uppdateringar vara behäftade med mer eller mindre allvarliga buggar till GM. Förmodligen avsiktligt.

Gick det att byta låt med rattknapparna över Bluetooth med IOS5? Var det annat som blev bättre också, ex browsa etc etc?
Användarvisningsbild
av jajoxc60
Säkert ingen nyhet men jag testade en kompis Galaxy S II i min XC60 idag och den har mycket bra bluetooth-stöd. Man såg låttitlar och jag tyckte att ljudet var snäppet bättre än via iPhone.

iOS5 visar också låttitlar om man använder iPod-mjukvaran men tyvärr inte via Spotify. I inställningarna kan man aktivera "iPod Integration" men det gör ingen skillnad.

/ j
av vicster
Kan även jag intyga att det fungerar bra med en Galaxy S II.
Det som har hänt är att när man trycker på vol ner på ratten så pausar den ibland musiken (endast spotify) och måste således dras igång igen via mobilen. Dessutom syns inga titlar, tid in i låten eller liknande när spotify används.

Allmänna bluetooth problem med min S II:a är att den inte alltid återansluter trots att jag var den som senast var ansluten och det står att den söker efter den (givetvis BT på). Annars felfritt.

Ljudet är helt okej i min HP stereo från BT, men inte mycket mer...
Användarvisningsbild
av jajoxc60
vicster skrev:Allmänna bluetooth problem med min S II:a är att den inte alltid återansluter trots att jag var den som senast var ansluten och det står att den söker efter den (givetvis BT på). Annars felfritt.
Trist... Det har aldrig strulat med min iPhone :( Jag börjar bli sugen på att byta till en Galaxy S II men återanslutningen måste fungera felfritt annars blir man ju galen.
vicster skrev:Ljudet är helt okej i min HP stereo från BT, men inte mycket mer...
OT men tycker du att det är sämre än CD/Radio?

/ Jacob

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]