Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LasseKongo
Äntligen fick jag tummen ur och lade beställningen: V60 T6, svart metallic, svart skinn, 4C, HGV pkt, driver pkt., teknik HP pkt., P-värmare & Volvo-on-call.
Har inte fått preliminär lev. vecka ännu, men det verkar vara längre lev. tider än normalt enligt säljaren, och jag som vill ha bilen NU!

Testade faktiskt T6 först idag innan jag lade beställningen, har bara provat D5 & D3 tidigare då det har varit det enda som funnits inne. T6 känns som
helt rätt val för mig som inte kör så mycket per år, fint drag och jämn gång, känns helt klart "lyxigare" än dieslarna och troligen även 4-cyl bensinarna
som jag dock inte provat.

Inget är som väntans tider....
Användarvisningsbild
av opA
Ett stort jäkla grattis till dig måste jag säga då, fi fan vad avundsjuk jag är ! :)

Bilen som står högst upp på "vill ha"-listan just nu är just en svartmetallic V60 T6:a !
Dock hade jag inte snålat och tagit premium sound direkt.. jag tycker HP-stereon suger rejält i V60 !

Ska bli kul att följa tråden och vänta på bilderna ! :)

Vet inte om jag missar de men valde du R-design eller summum ?
Användarvisningsbild
av LasseKongo
opA skrev:Ett stort jäkla grattis till dig måste jag säga då, fi fan vad avundsjuk jag är ! :)

Bilen som står högst upp på "vill ha"-listan just nu är just en svartmetallic V60 T6:a !
Dock hade jag inte snålat och tagit premium sound direkt.. jag tycker HP-stereon suger rejält i V60 !

Ska bli kul att följa tråden och vänta på bilderna ! :)

Vet inte om jag missar de men valde du R-design eller summum ?
Tackar!
Skippade Premium sound dels p.g.a. att det fått dålig kritik, bl.a här i forumet, plus att jag hör till dom som inte bryr
mig så väldigt mycket om exklusivt billjud.
Valde summum då jag ville ha 4C & hastighetsberoende servo, och är mer komfort än sportinriktad. R-design är dock jäkligt snygg.
av V60T5
Instämmer med premium sound , volvo har verkligen misslyckats =(

Jag valde det först men ångrade mig efter jag lånade en väns v60 med PS..

HP låter mkt bättre .. Varför fortsatte inte volvo med Dynaudio

Lev på min V60 T5a blir aug/sept *längtar*
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
LasseKongo skrev:Valde summum då jag ville ha 4C & hastighetsberoende servo, och är mer komfort än sportinriktad. R-design är dock jäkligt snygg.
Först, grattis till ett bra val av bil! :-)-)

Man kan faktiskt få hastighetsberoende servo även till S/V60 R-design till MY12, dock inte Four-C. Synd att man inte kan välja Four-C till R-design, för det är ett grymt fint system!
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Ja, då har man fått preliminär lev. tid. v39... Hade varit skönt att kunna gå i ide ett par månader för att slippa lidandet.

Ser att våra kära lokalpolitiker i stan dessutom inte vill att jag skall köra den längre än till 2016 http://www.gp.se/motor/1.653765-18-000- ... s-byta-bil ,
undrar om kommunen betalar värdeminskningen ? Man får väl emigrera om det genomförs.

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]