Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Nu har det hänt 2ggr att jag tog ut nyckel utan att stänga av motorn.. På de äldre vrider msn ju om nyckel för att kunna ta ut den, Då stängs ju motor av samt..
Med start och stopp så e den ju ändå i gång.. Händer det igen ska jag testa om man kan köra utan nyckel i.
Min fråga är.. Vad händer i längden om det blir så??

Annan fråga till er som har rti med röststyrning .. Tränade ni länge innan de lyssnar på kommando???

/mvh Kalle
Senast redigerad av 1 Qualia, redigerad totalt 0 gånger.
"lyckas" på trådskaparnesbil är det ju intet som håller i nyckeln, så det är inte så svårt att "lyckas" vem som hels kan ta ur nyckeln när som helst
Förutsatt att han har en 2011 XC60 ???
Har svårt att tänka mig att det händer något särskilt. Du har ju tändning och allt i full gång, så det är nog bara att tuta och köra... fram till du stänger av motorn.

Något som däremot jag varit sugen på att testa är vad som händer om man har PCC och kör ifrån nyckeln. Då tycker man ju att motorn borde kunna stanna. Eller varnar den bara för saknad nyckel så biltjuven kan köra iväg?
Kvinna ville ju inte förstå "Navigation avsluta vägledning" har testat några ggr.. Den lyder icke.. Pratar faktiskt tydligt svenska utan brytning..

Om du har ppc med keyless Och kör i från nyckel så står det text i display..
De som har systemet kan nog svara på frågan.. Vet att motorn inte stängs av
Senast redigerad av 1 Qualia, redigerad totalt 0 gånger.

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?

Har samma problem, bilen var inne på verksta[…]

2015 V70 Diesel ingen värme

Jag har samma problem, värmen kommer och g&ar[…]