Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mjukisdjur
Har någon som väntar på beställning tagit upp diskussionen med säljaren angående det nya priset på V60?
Tänkte att det priset man fick är ju inte särskilt tjohej nu när priset sjunkit med 15000 på en summum...
Pratar inte om kampanjmodellerna...

Discuss! :D
Senast redigerad av 1 Mjukisdjur, redigerad totalt 0 gånger.
av XCThord
Det här har diskuterats i ett antal trådar. Min bil har blivit 20 000 kr billigare. Enligt någon i nån annan tråd fick han sin V70 prissänkt efter beställningen när något liknande hände för några år sedan, för mig gick det dock inte.
av vicster
XCThord skrev:Det här har diskuterats i ett antal trådar. Min bil har blivit 20 000 kr billigare. Enligt någon i nån annan tråd fick han sin V70 prissänkt efter beställningen när något liknande hände för några år sedan, för mig gick det dock inte.
Men du har ju beställt en MY12, då skall du väl såklart betala efter den prislistan också och inte MY11? ??:-/
av XCThord
vicster skrev: Men du har ju beställt en MY12, då skall du väl såklart betala efter den prislistan också och inte MY11? ??:-/
Nja, riktigt så enkelt är det inte. Beställde den för typ tre månader sen och priset sattes enligt dåvarande prislista. Har ju ett påskrivet avtal med ett bestämt pris. Det har gått lite fram o tillbaka huruvida det blir en 12:a eller inte, men nu ser det tydligen ut som om jag får typ den sista 11:an som tillverkas. Hmm. (Inte orkat uppdatera signaturen än.)
Användarvisningsbild
av Tallberg
Fick se priset på min beställda v60 my12 hade minskat med 20 tusen! så ja ringde och pratade med min säljare om det och han skulle kolla upp det och återkomma. Inte så jäkla kul ju, då är ju helt plötsligt rabatten jag fick bara 8000 på hela bilköpet!! :x
Användarvisningsbild
av Tallberg
Någon annan som har snackat med sin säljare om det, och vad fick ni för svar?
av Mjukisdjur
Det blev stora #€&%# fingret från dem. De ansåg att beställning var bindande och priset gäller. Mina ~9% blev 3.75% så där försvann en stor del av min nybilslycka...
Förstå vilken tur ändå att man inte var så flat att man accepterade säljarnas första pris.
I stort sett innebär det väl att handlaren går +15000 på nästan alla bilar de sålt hittills för jag vägrar tro att de betalar det gamla priset till volvo. Helt sjukt fult.
Jag lovar att om det hade varit så att priserna gått upp så hade VI fått betala det också...
Så kontentan, 15000 minus på andrahandsvärdet och en "gammal" bil... (my11)
Den mentala inställning jag fick var "inga fler volvos efter detta" och det är synd för jag älskar bilen men blir förbannad så fort jag ser en försäljningsfirma.
av HerschelWalker
Vad var det "gamla" priset på en V60 D3 Summum? Jag har precis beställt en sådan och fick priset 325 000 före rabatt. Ungefär hur blåst är jag då? ;-)
Användarvisningsbild
av Tallberg
gamla priset för en D3 summum var 340 000

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]