Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bupsen
Hej

Ska nu köpa en xc60 ska beställa den i dagarna men då har jag en fråga som jag inte blir klok på som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Antingen köper jag en helt ny för ca 38k alltså en my12 eller så köper jag säljarens bil.
Den jag tittat på är en D3 r-design med automat ej AWD . Bilen säljaren har är en D5 r-design AWD glastak och massa annat som jag inte kommer ihåg riktigt men poängen är att det är samma pris på bilarna. Säljarens bil har gått ca 1000mil. Skulle vara mkt tacksam för hjälp

MVH Jimmy
Användarvisningsbild
av gotfredsen
om den Beg uppfyller dina krav så skall du självklart ta den beg.

jag valde ny för det fanns ingen beg som uppfylde mina krav .. och de begagnade som nästan uppfylde mina krav var "bara" 50.000 kr billigare och då kunde jag lika gärna köpa en ny och få det jag ville ...

Volvo On Call med GPS tracking är för mig en utan de viktig faktorerna .. Om någon tänker försöka ta min bil så lär farbror blå veta vart bilen är innan tjuvarna hinner blinka <- blinka .. hehe fyndigt ...
Användarvisningsbild
av jajoxc60
Fördelar och nackdelar med att välja den beggade D5an:

+ AWD (nästan största skälet)
+ Roligare motor
+ Leveranstid (ny XC60 har lång leveranstid)
+ Nya bilar tappar mycket värde
- Törstigare motor
- Gamla inredningen utan Sensus och med "keps-displayen" (fulare, sämre och dåligt för andrahandsvärdet)
- Demobilar är ibland hårt körda och saknar lite av nybilskänslan
- Ingen möjlighet välja precis det du vill ha i utrustningslistan

Jag personligen skulle inte köpa en XC60 utan AWD eller Sensus men i valet mellan ovanstående modeller skulle jag ta den begagnade D5an.

/ j
av rojo8515
Demobilar kan vara körda av 100 tals personer, några har säkert testat i en grusgrop och lite terrängkörning också. Som bäddat för problem tror jag.

Köp en helt ny eller en välskött beg leasingbil istället.
Användarvisningsbild
av Gurra82
köp demo bilen
av mojja
Hade oxå velat säga ta demo bilen men dessa är allt annat än snällt körda. Det är med dessa bilar man testar 0-200 km/h oxå 200 km/ - 0.

Man drar ut på grus vägarna och testar stabiliteten och awdn.

Sen tar du denna denna provrunda x 250 ggr så börjar du komma i närheten utav hur en demo bil har blivit körd det 1 året av sitt liv.

Köp en nybil eller en annan beggad xc60 men håll dig undan från demo bilarna.
av Torslanda
Är det en demokörd xc60 då? Eller säljarens tj-bil? Har den inte gått som demo verkar det vara ett bra val. Tjockare motor, fullutustad och med awd. Hade övervägt den!
Användarvisningsbild
av Jensen
Vad har ni för belägg för att alla demobilar körs utav dårar som
skall ut och köra i 200km/h så fort bilen skall ut på en provkörning????????????
Normal fallet så är en provkörning ungefär ca 20-30 min och görs då oftast utav
helt normala människor, att sitta och försöka skrämma upp en potentiell köpare
på en begagnad bil låter bara löjligt och stämmer inte för fem öre med hur verkligheten ser ut.
Tråkigt att folk som har noll koll på hur en demobil/tjänstebil rullar kan uttala sig på detta mycket
felaktiga sätt.
Personligen så kör jag en fyrhjuldriven XC70 för tillfället, jag kan garantera er att den aldrig ens
fått sniffa på en grushög bara för att jag skall testa fyrhjulsdriften, och så ser det ut i 99% av fallen
med tjänstebilarna.
Du kan nog köpa den begagnade med gott samvete.

Sen så står det faktiskt att han skall köpa säljarens bil, vilket normalt sett innebär att säljaren
nyttjar den själv till 90% av tiden och inte alla rallyförare till kunder.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag skulle valt säljarens bil. Utan att tvekan.

Dessa https://vparts.se/se/tandkabelsats-till-volv[…]

Ska bränslepumpen gå igen även ma[…]

Om jag inte ser fel så sitter förgrenin[…]

Hallå! Det där ju motorlampan som lyser[…]