Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då var min XC60 MY12 AWD D3 Sum Automat Beställd! :D

Beräknad Lev Juni / Juli 8)

Dessutom min första Volvo. Å min första post på detta forum som jag följt under en
lång tid och läst det mesta jag kan om XC60 ... :wink:

Valde till bl.a
Volvo On Call (med tracking (trackingmodul som ingår i VOC versionen i MY12 - tydligen inte gjort det förut ??? ))
Herrgårdsvagnspaketet
DesignerPaketet
High Perf. 7 tum skärm
Driver Support Paketet
Grattis till en fin bil!
Jag gör också mitt först inlägg idag. Upprymd efter att också ha beställt min XC60 MY12 D5 AWD R-design idag! :D
Jag får nu snällt vänta till slutet av juli (enligt säljaren), känns som en evighet... :???:

Jag valde en vit bil med följande tillägg:
Driver support
Bälteskuddar/El. barnlås
Teknik High Perf.
Volvo on call
Mörtonade rutor
mm
Fick med 4 års fri service, om jag förstått andra inlägg rätt end gällde 11-orna?? Har det nu på papper iaf :D
Gratttis till era fina nya bilar!
Jag är lätt förvånad över att inte många verkar beställa GPS för 8000 efter rabatt, det är inte mycket i sammanhanget och gör den snygga bilen snyggare. Själv har jag en lös GPS nu i ena bilen och låter den ligga i mittkonsollen, lyssnar bara på instruktionerna, ingen höjdare när man är van vid integrerad.../PH
Sepo skrev:Grattis till en fin bil!
Jag gör också mitt först inlägg idag. Upprymd efter att också ha beställt min XC60 MY12 D5 AWD R-design idag! :D
Jag får nu snällt vänta till slutet av juli (enligt säljaren), känns som en evighet... :???:

Jag valde en vit bil med följande tillägg:
Driver support
Bälteskuddar/El. barnlås
Teknik High Perf.
Volvo on call
Mörtonade rutor
mm
Fick med 4 års fri service, om jag förstått andra inlägg rätt end gällde 11-orna?? Har det nu på papper iaf :D
Låter rätt lik min fast jag tog svart metalic och jag tog också el. Barnlås MEN jag var också inne på att ta integrerade bälteskuddar MEN jag fick veta att du får man inte baksätesvärme som finns på MY12 . Kan vara något att tänka på om du inte visste det.
perhall skrev:Gratttis till era fina nya bilar!
Jag är lätt förvånad över att inte många verkar beställa GPS för 8000 efter rabatt, det är inte mycket i sammanhanget och gör den snygga bilen snyggare. Själv har jag en lös GPS nu i ena bilen och låter den ligga i mittkonsollen, lyssnar bara på instruktionerna, ingen höjdare när man är van vid integrerad.../PH
Inget att förvånas över. Jag köper inget som jag aldrig kommer använda. För mig kommer en ipad 2 agera gps. Kalla mig galen men det är min dröm setup.
Sepo skrev:Grattis till en fin bil!
:D
Grattis själv .

Tyvärr räkte inte min plånbok hela vägen till D5 eftersom mitt är ett privatköp :cry:
Desutom så har jag fallit för runningboards :-)-) desutom så faller dock inte R-designens metalic kåpor på backspeglarna mig i smaken.

Hade varit trevligt om volvo hade tillåtit ännu flera val på xc60 specielt när det handlar om detaljerna.

Fick dock 9 % rabatt (privat) så de får jag vara nöjd med.
gotfredsen skrev: Låter rätt lik min fast jag tog svart metalic och jag tog också el. Barnlås MEN jag var också inne på att ta integrerade bälteskuddar MEN jag fick veta att du får man inte baksätesvärme som finns på MY12 . Kan vara något att tänka på om du inte visste det.
Har alltid varit så på XC60, integrerade kuddar eller värme. bara att välja. :)
gotfredsen skrev:
MEN jag var också inne på att ta integrerade bälteskuddar MEN jag fick veta att du får man inte baksätesvärme som finns på MY12 . Kan vara något att tänka på om du inte visste det.
Tyvärr har det varit så ett par år nu att den funktionen utgår om man väljer bälteskuddarna. Men måste bara säga att man ska nog tänka över beslutet angående bälteskuddarna. Själva tycker vi det är givet val att ta de integrerade tvåstegs bälteskuddarna, så otroligt bra och smidigt! :-)-)
perhall skrev:Gratttis till era fina nya bilar!

Volvos GPS är ju från 1900-talet. Navigeringen i menyerna och gränssnittet lämnar mycket att önska. hade det varit en touchscreen istället, hade jag börjat fundera på att välja till det. Sedan kan jag tycka att det har gått lite inflation i GPS. Alla ska ha det, men få använder det. Åttatusen är åttatusen oavsett hur man vänder på det och har mycket lite att göra med bilens pris. Det skall betalas oavsett och med en amortering på 2500 kr per månad så tar det 3 månader att betala av den. :D
Valde bort dom integrerade efter att ha tittat på lite krocksäkerhets tester. Finns en tråd under säkerhet eller om det var almänt på detta forum. Sitter på iphone just nu men kan leta fram den senare ikväll om intresse finns.

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]