Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoc70cab
Ska beställa XC 60 årsmodell 2012. Fick besked att den fria servicen under fyra år utgår från och med 2012 års modellerna. Är detta riktigt ?????????
av mojja
volvoc70cab skrev:Ska beställa XC 60 årsmodell 2012. Fick besked att den fria servicen under fyra år utgår från och med 2012 års modellerna. Är detta riktigt ?????????
Japp vid beställning utav my12 så utgår fria servicen och listpriset höjs med 5 loppor, Snabbt räknat en kostnadsökning på 20k :-)-)
av vicster
mojja skrev:Snabbt räknat en kostnadsökning på 20k :-)-)
Taskmört :twisted: Bara för att du har en MY11B på ingång :P
av mojja
vicster skrev:
mojja skrev:Snabbt räknat en kostnadsökning på 20k :-)-)
Taskmört :twisted: Bara för att du har en MY11B på ingång :P

Haha lite paj måste man få kasta när man får en my11 och folk 3 veckor senare kommer få sina my12 leverarde :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Gurra82
Förstår inte hur volvo tänker ang den fria servicen? Rent korkat enligt mig, jag trodde volvo skulle erbjuda fler modeller med detta, men man tar ett steg tillbaka. Konstigt!
Användarvisningsbild
av XC60D3
*Visslar lite och tittar ut på min nya XC60 MY11B och tänker att det är skönt att slippa servicekostnaden i fyra år* :twisted:

Jag vet förstås inte hur volvo tänker, men jag kan tänka mig att det kostar mer än det smakar för volvo och att försäljningen av XC60 har fått sådan fart att den fria servicen inte behövs som ett försäljningsargument. Dock är det ju inte riktigt "Premium" att göra så. Men det går förstås alltid att teckna till ett likvärdigt serviceavtal för sådär en 10-12 kkr.

Kan ju tänkas att det lägger sig som en sådan option som man får förhandla fram ett bra pris på mot sin handlare, precis som andra tillägg.
av perhall
XC60 säljer ju som smör medan andra modeller inte gör det, så Volvo tycker nog att det är ologiskt att ha fri service just på den modell som säljer ändå. XC60 är nog också en produkt som köps mycket på känslor och design. En V70 på förnuft, där passar fri service bättre... men helt klart ökar de marginalen ordentligt nu!
PH
av Batman
Funderar på hur det blir med den fria servicen om man beställt en my11 och sedan får en my12, nån som vet?
Användarvisningsbild
av lovlka
Batman skrev:Funderar på hur det blir med den fria servicen om man beställt en my11 och sedan får en my12, nån som vet?
Läste i någon annan tråd att fri service gäller även då, och det låter troligt...

Du har ju beställt en bil där det ingår, då spelar det ingen roll att Volvo ger dig en nyare modell. Avtalet om fri service borde ju rimligtvis fortsätta gälla.
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Det som är sagt när du beställde bilen gäller, oavsett 11 eller 12
Edit: Lite sent men men...

Om jag inte ser fel så sitter förgrenin[…]

Hallå! Det där ju motorlampan som lyser[…]

Chippning av 940ltt 1996

Har bytt ut samtliga 5 tändkablar nu. Allt &a[…]

Vad blev det för kablar nu, om man får […]