Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skall bli intressant att se vad som eventuellt skiljer sig mellan 2011 och 2012, inte så mycket kan jag tänka mig.
LasseKongo skrev:Verkar som V60 sänkts med 10000 kr om man jämför med priserna i konfiguratorn som inte har uppdaterats för 2012 ännu.
Ja en V60 (T3) med momentum-packetet kostar exakt lika mycket som priset på T3-kampanjen, dvs. billigare grundbil samt billigare paket. Oväntat? Inte direkt, kampanjen var nog bara ett sätt att få ut lite bilar på vägarna vid säljstarten och få lite reklam för kommande försäljning.
XC60 FWD har blivit 500 kr billigare i grundutförandet, paketpriserna är oförändrade. Men de 500 kronorna står sig rätt dåligt mot att den fria servicen de första 4 åren är borttagen. Det är ju en prishöjning på minst 12000 kr om man har bilen i 4 år.
AWD-modellerna har blivit 3000 kr dyrare.
XC60D3 skrev:XC60 FWD har blivit 500 kr billigare i grundutförandet, paketpriserna är oförändrade. Men de 500 kronorna står sig rätt dåligt mot att den fria servicen de första 4 åren är borttagen. Det är ju en prishöjning på minst 12000 kr om man har bilen i 4 år.
AWD-modellerna har blivit 3000 kr dyrare.

Ja, just det har jag också tänkt på en del, det är ju inte så att de ersatt den fria servicen med några fler prylar i paketen, eller ändrat på dem överhuvudtaget.

Ta till exempel prislistan som fanns ute för tyska marknaden, där har de i momentum paketet med den automatiska (motordrivna) bakluckan samt avstängning för krockkudde fram och iso-fix förberedelse i pass. stol fram.

Det hade varit snyggt att ha med det i svenska paketet också, även om jag faktiskt får säga att de motordrivna bakluckan är olidligt långsam på att öppna och stänga sig.
Det är en ny förbättrad elbaklucka på MY12 det går att programera öpnningshöjd bra att ha om det är lågt i tak i garaget tex sen är den 2kg lättare kanske även snabbare.
Här är en sida på tyska som beskriver alla nyheter på my12
http://www.hammerautocenter.ch/Preislis ... 0_MY12.pdf
automatische heckklappe heter den på tyska.
Det är mer små ändringar som kommer till MY12 bla LED innerbelysning som ska höja stämningen i kupén
s6025t skrev:Det är en ny förbättrad elbaklucka på MY12 det går att programera öpnningshöjd bra att ha om det är lågt i tak i garaget tex sen är den 2kg lättare kanske även snabbare.
Här är en sida på tyska som beskriver alla nyheter på my12
http://www.hammerautocenter.ch/Preislis ... 0_MY12.pdf
automatische heckklappe heter den på tyska.
Det är mer små ändringar som kommer till MY12 bla LED innerbelysning som ska höja stämningen i kupén
Tyvärr så skiljer sig utrunstningarna/paketen mellan svenska och tyska marknaden. Momentum här och momentum där innehåller inte samma grejor.
Jag trodde också efter att läst den tyska prislistan för några veckor sedan att det skulle ingå automatisk baklucka i "momentum" (likaså avstängn.bar krockkudde pass. sida), men så är inte fallet.
Enligt de uppdaterade svenska sidorna så verkar det fortfarande som att utrustn. paketen kommer se ut som de gjort sen tidigare.

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]

Koppling föll i golvet

Nivån såg bra ut. Har nu beställ[…]