Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC 60 MY 12 hur montera mobiltelefonhållare för smartphone med GPS?

Vad jag förstår är "hatten" borttagen och en ny 7 tums display sitter ovanför ventilationsutsläppen. Där var det ju tidigare en perfekt plats att montera en hållare för smartphone med GPS.

Hur gör man nu, finns det något annat bra ställe att montera den eller är det inbyggd gps och bluetooth för telefonen som gäller och den får ligga kvar i fickan istället?
Du skulle ju kunna montera den på vänster sida om ratten annars.

Skall dock bli intressant hur man själv kommer göra.
Med 7" skärm och kompletterad med RTI för 7-8000 kr så får man upp allt i skärmen via Blåtand. , så slipper man sladdar och andra lösa delar på instrumentbrädan.
Ett väldigt litet pristillägg på en bil som kostar över 400.000
Steff9: Har man en begränsad budget så får man försaka ex dragkrok eller annat för de pengarna och då kanske ett väldigt snart föråldrat RTI system känns nerprioriterat.
Borde det inte gå att ha en telefon monterad i fläktgallret i mitten på högersidan?
kave skrev:Steff9: Har man en begränsad budget så får man försaka ex dragkrok eller annat för de pengarna och då kanske ett väldigt snart föråldrat RTI system känns nerprioriterat.
Att RTI systemet i Sensus skalle vara omodernt om tre år är nog att ta i, för hur många tjänste/förmånsbilar har första brukaren längre tid ??
Steff 99 skrev: Att RTI systemet i Sensus skalle vara omodernt om tre år är nog att ta i, för hur många tjänste/förmånsbilar har första brukaren längre tid ??
Huruvida det är modernt eller inte kommer väl från betraktaren. För mig är det redan omodernt i jämförelse med min lösning:
Bild

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]