Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu verkar det som om -11orna är fulltecknade i orderboken på s/v60. Någon som vet om det är någon skillnad mellan årsmodellerna? Beställde en -11 men det blir en -12a och är lite nyfiken på om det eg innebär något:)
Det blir nog troligtvis inga större förändrar utöver nyheterna på motorsidan, är ju dock inget som berör T3. Ev någon ny fälg skulle man kunna gissa.
Jag har alltid funderat på om man kan lura systemet och beställa en årsmodell och få nästa. Hur lyckades du med det? När la du ordern? Försökte beställa en S60 i veckan men MY11 är slut förutom några förspecade, MY12 kan snart beställas men alla detaljer är inte klara. Förmodligen dyrare också./PH
Har tyvärr inga tips på hur man kan lura systemet :) La bestämning rätt sent på T3-kampanjen (24 mars) och fick först prel leverans början av juni. Förra veckan kom beskedet att det blir en -12a med leverans slutet juni eller början av juli.
av riha
Torslanda skrev:Har tyvärr inga tips på hur man kan lura systemet :) La bestämning rätt sent på T3-kampanjen (24 mars) och fick först prel leverans början av juni. Förra veckan kom beskedet att det blir en -12a med leverans slutet juni eller början av juli.
Samma med min beställning av en XC60. Samma lev tid också (slutet juni).
riha skrev:
Torslanda skrev:Har tyvärr inga tips på hur man kan lura systemet :) La bestämning rätt sent på T3-kampanjen (24 mars) och fick först prel leverans början av juni. Förra veckan kom beskedet att det blir en -12a med leverans slutet juni eller början av juli.
Samma med min beställning av en XC60. Samma lev tid också (slutet juni).

La min order 9 feb o har fått prel i början av juni??? , lutar åt en 12 med för min del 11 är slut
en t3 på kampanj
av riha
Torslanda skrev:Nu verkar det som om -11orna är fulltecknade i orderboken på s/v60. Någon som vet om det är någon skillnad mellan årsmodellerna? Beställde en -11 men det blir en -12a och är lite nyfiken på om det eg innebär något:)
Vilken motor?

Exempelvis så är detta nyheter enligt tysk prislista funnen här inne:

Från Kinetic utrustning är detta nytt:

• krockkuddar, omkopplingsbar passagerarsidan inklusive ISOFIX förberedelse för barnstol montering på Passagerarsäte
• Start / stopp-teknik (DRIVe / D3 AWD manuell / D5 AWD manuell växellåda)

-----

Momentum:
• baklucka, automatiskt

-----

Dock skall man ta det med en nypa salt, eftersom det är anpassat efter den tyska marnade, paketen där ser inte ut som i sverige.

Skall bli intressant att se den svenska prislistan när den släpps helt enkelt.
Baklucka automatisk? Det skulle ju möjligtvis vara ett nytt tillval. Vilket bil kollade du på? För om det gäller S60 liksom V60 är det ju Volvos första sedan med "automatisk baklucka" mig veterligen.
For R-Design vil man ha mulighet til å få R-Design helskinn. Det blir likt XC60.
R-Design front vil få Crome dekor rundt luftinntaket.
Forbedret motor D3, med forbedret turboagregat.
Bakseteunderholdning(RSE) med større skjermer og i (Norge en halvering av prisen.Ca 9000 nkr).
Og noen andre småting som jeg ikke kommer på for øyeblikket.

Twendor

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]