Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
Hej!
Nu har jag äntligen beställt mig en ny V60 T5 R-design, my12 med powershift låda, teknikpaketet med 7" skärm, automatisk avbländande innerbackspegel med kompass m.m.
Något annat som är prisvärt att välja till innan ordern låses?
Velade ju länge fram å tillbaka mellan manuell och ps lådan.. men efter jag hade provkört en T5:a med ps så blev jag frälst! :)
Det tråkiga är istället är väntetiden.. mitten av juni för leverans trodde de... Suck! Vill ha den nu!! :D
Hur länge har ni fått vänta på era nya bilar?

Mvh johan
Användarvisningsbild
av Tallberg
Jadå bilder kommer ja lägga upp :)
Men Torslanda det är ju grymt lång leverans tid, hur kan det komma sig? brukar det inte vara typ två månader. eller är jag fel informerad?
av Torslanda
Normalt sett är det nog runt två månader som du säger, och det gäller säkert för dig oxå med T5an. Om jag förstått det rätt så har det varit lite tjall med underleverantörer vilket gjort att en del T3or som beställdes sent under kampanjperioden har hoppat fram och blivit 2012or, däribland mitt ex. Men att en bil blir senare än beräknat kan, vad jag vet, bero på lite olika faktorer, som motor, färgval eller något annat tillval som gör att levtiden blir tråkigt lång. Jag får helt enkelt glädjas åt det faktum att jag får kampanjpriset på en 2012a, men det är sjukt surt att vänta :???:

Från det ena till det andra - vilken färg blev det på din R?
Användarvisningsbild
av XC60D3
Tallberg skrev:Hej!
Något annat som är prisvärt att välja till innan ordern låses?

Det tråkiga är istället är väntetiden.. mitten av juni för leverans trodde de... Suck! Vill ha den nu!! :D
Hur länge har ni fått vänta på era nya bilar?

Mvh johan
Ja, jag kan nämna några, istället för kompass i backspegeln...för det där är pengar i sjön.
herrgårdspaket
tonade rutor 3/5 fönster

12 veckors leveranstid har jag på min XC60.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Ok, det är tråkigt att behöva vänta förstås, men det var ju positivt att du fick en 12:a till samma peng, har du hört något om det blir några nyheter på 12:orna?
Jag tog Passion Red, så läcker färg ihop med de mörka fälgarna :D
Vad valde du till din?
av Torslanda
Vet faktiskt inte om det blir några förändringar överhuvudtaget :roll:

Velade ett bra tag och valde Ice white tillslut. Tycker även den kontrasterar bra till dom svarta/mörkare detaljerna på R :)
Användarvisningsbild
av CabBO
Tallberg skrev:Jadå bilder kommer ja lägga upp :)
Men Torslanda det är ju grymt lång leverans tid, hur kan det komma sig? brukar det inte vara typ två månader. eller är jag fel informerad?

Vad är priset för din bil. En T5 R-design är ju en kanonbil.
Visst finns det utrustning du skulle kunna lägga till, men allt är ju individuell smak och intresse.
S 60 T5

Har stött på en hel del SPA-bilar med y[…]

Fel efter byte VVT

Aha, trodde den skulle vara med och låsa mot[…]

Körde en SAAB 9 3 på akylatbensin i c[…]