Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johantd04
Har i ett kanske försent skede ändrat tycke om vilken kulör jag vill ha till min nya bil. Ordern lades för drygt 2 veckor sedan och efter samtal med bilförsäljaren så säger han att ordern är låst i fabrik. I mina ögon tycker jag det inte borde vara omöjligt att ändra kulör eftersom bilen ska levereras maj/juni men är inte heller insatt i Volvos orderflöde.

Är det någon som vet om man kan ligga på för att få igenom en förändring? Jag har valt Solid Svart (019) till en V60 som jag nu vill ändra annan.

Är det någon som har erfarenhet av detta eller kanske jobbar på volvo som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!
av vicster
Är det någon MY11 kampanj-motor (T3 och till viss del också D3) du har beställt kan jag tänka mig att det kanske blir svårt att ändra färg i efterhand eftersom kampanjen troligen inte finns som MY12.
Dvs, om du ändrar nu så blir du kanske sist i kön igen och då hinns kanske inte din bil med förens med nästa årsmodell och du får betala ett högre pris.

Men säger din säljare nej och du har skrivit på papper så är det inte mycket att göra än att fortsätta strida för sin sak. Vill du verkligen inte ha bilen i solid svart och kan offra ev. kampanjpriset plus leveranstiden så bör det inte vara något problem.
Användarvisningsbild
av XC60D3
Som sagt, verkar skumt att en order som är två veckor gammal inte kan ändras. jag la min order i vecka 6 och ändrade den i vecka 12. Men om det är en kampanjbil så kan det ju vara en förbokad bil som handlaren har beställt.
av Johantd04
Det är en T3-kampanjbil.

Ja svart fungerar väl egentligen, de var ju den färgen jag valde först men var lite stressad att bestämma mig eftersom kampanjen var på sina sista dagar. Nu i efterhand har jag blivit lite småkär i den vit-silvriga kulör man ser på en de youtube-filmer. Sedan har jag hört om hur jobbig svart är att underhålla vilket avskräcker mig lite också.

Har inte skrivit på några papper ännu men säljaren sa att bilen levereras maj/juni och det kan ju inte innebära att man börjat bygga den ännu.
Användarvisningsbild
av XC60D3
Johantd04 skrev:Säljaren skulle försöka ändra åt mig :) Funderar på att byta till denna kulör:
http://uncrate.com/men/images/2010/07/volvo-v60-xl.jpg
Cosmic Vit alltså. Jag gillade inte den på XC60. Bilden du länkade till är ett PS-jobb, inte alls säkert att kulören finns i verkligheten. På BDB stämmer den inte alls mot verkligheten.

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]