Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maran74
Hej,

Jag hämtade ut en ny XC60 R-design i fredags och har hållit på och pillat med det mesta.
Jag tycker dock att ljudet i stereon inte är riktigt bra. Hade en V70 II tidigare med High Perfomance stereon och då tycker jag ljudet var bättre.

Har teknikpaketet med 7" skärm och då skall det väl vara HP-stereon? Kan man kolla detta på något sätt?
Volvo missade att montera volymkontroller till baksätet (eller rättare sagt det gick inte med 7" skärm enligt Bilia) kan de då monterat in fel stereo?

/Marcus
av Steff 99
Jag har precis den motsatt uppfattningen , jag har ett mycket bättre ljud i min XC60 med HP och 7" än det jag hade i min V70 MY10 också HP
av Biltoken
Det är naturligtvis högst personligt vad som låter bäst om det inte är uppenbara kvalitetsskillnader. Min nya XC60 låter faktiskt annorlunda än den MY10 som jag hade tidigare.

Båda HP.

I den nya skramlar inte dörrhögtalarna när man drar på volymen samtidigt upplever jag basen ganska luddig och oprecis men diskanten är helt OK.
Oljespec.

Tack för detta, men har inte tillgång t[…]

Lagning av mindre lackskador

Lackstift funkar hyfsat på riktigt små[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Har sökt info om vilket bränsle man ska […]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Det[…]