Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lovlka
Kryper snart ur skinnet i väntan på min nyligen beställda S60. Därför är jag här och försöker stilla mina abstinensbesvär... ;)

Det jag funderar på är att de flesta trådar här handlar om V60 och XC60. Jag har dessutom ännu inte sett en enda S60 i trafiken, däremot massor av XC60 och ett par V60. Är det bara jag som är helt störtförälskad i nya S60?

Finns det några siffror på planerad eller faktisk försäljning av de olika modellerna?
av mikebike
Kombi är alltid populärare än sedan i Sverige, men nog har jag sett en hel del nya S60. Betydligt fler än nya SAAB 9-5 i alla fall. :D
av vicster
Enligt dagsfärsk statistik från Bil Sweden (som "räknar" alla sålda bilar i Sverige) så såldes det 221st S60 under mars månad.
Jämfört med antalet sålda V60 (857st) så går det nästan 4st V60 på en S60 i Sverige. Dvs, det är inte konstigt att du inte har sett någon.
Här i Göteborg har jag sett minst ett hundratal, säkert fler. Så det kommer allt bli fler inom kort! :lol:

Själv går jag också runt i cirklar i väntan på min nya S60... :roll:

Källa: http://www.bilsweden.se/web/Topplistan_mars_2011.aspx
av Willis
Men när man väl ser en S60 om det är i Göteborg eller i Sahara öknen så är den lika bokstavligen V-A-C-K-E-R att se varje gång! Speciellt om man antingen har valt R-Design paketet eller Skidplates tillbehör, nåt helt ruggigt läckert! 8) :D
av perhall
Jag ser minst 2-3 S60 varje dag, konstigt att du inte har sett någon. Men visst är V60 mycket vanligare..
PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag ser också minst 2-3 nya S60 varje dag. Förmodligen fler!

Klart att det rullar fler V60, men jag skulle ändå säga att det rullar ganska många S60. Om man jämför med t.ex nya Saab 9-5, som jag har sett kanske 10-15st totalt sedan den visades...
Användarvisningsbild
av opA
Bild

8)

När både polaren och min morbror har en ny S60 så nog tusan ser man bra med nya S60 ;)

Ser nog lika många S60 som V60 här ute på vishan..
Användarvisningsbild
av lovlka
Skönt att höra att jag inte är ensam! Jag rör mig iofs mest innanför och kring tullarna (Stockholm mao ;)), så det kanske ser annorlunda ut på andra ställen.

Kul med iite faktisk statistik och den talar ju för sig själv... Gött att man inte köper en bil som inte "alla" andra har.

Lite nervöst är det ändå. Har beställt en svart metallic med stylingkitet runt om, men har aldrig sett i verkligheten hur det ser ut ihop. Det finns ju i stort sett bara bilder på Vibrant Copper... men jag håller tummarna för att det blir sött!

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]