Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Nu finns det ett lock till den avtagbara dragkroken som är anpassat till R-designs bakre hasplåt.

Är det något som testat om det även passar till den vanliga silverfärgade hasplåten?
av rojo8515
Vem har det locket och följer det med om jag veställer en krok på Bilia?

Var får man egentligen bäst pris på ett montage av krok i Stockholmstrakten, är det samma överallt?
av mikebike
rojo8515 skrev:Vem har det locket och följer det med om jag veställer en krok på Bilia?
Det kostar 205:- och det ingår inte.

rojo8515 skrev:Var får man egentligen bäst pris på ett montage av krok i Stockholmstrakten, är det samma överallt?
Bilia är nog dyrast (som vanligt). Allra billigast blir att välja ett annat fabrikat än Volvo, men vill du ha original lär Upplands Motor vara billigare än Bilia.
av mikebike
rojo8515 skrev:Finns det ingen lösning med fällbar dragkrok som på Audi Q5 att få tag i?
Kolla på Blocket, det finns ett par montörer som åker omkring och monterar dragkrok hemma hos folk.

De fällbara dragkrokarna har lite dåligt rykte eftersom folk inte håller efter dem och så får de en 2:a i besiktningen...
Användarvisningsbild
av XC60D3
mikebike skrev:Nu finns det ett lock till den avtagbara dragkroken som är anpassat till R-designs bakre hasplåt.

Är det något som testat om det även passar till den vanliga silverfärgade hasplåten?

På min order så står det "Delbart drag med R-Design" undra om det är den som finns i tillbehörskatalogen. Känns lite skumt om de nu har ett sådant lock och inte levererar det som standard när man ändå har lagt till draget. Förvisso bara 200 kr.

Ser inte ut att passa den vanliga skidplaten, den är lite annorlunda utformad om man jämför bilderna.
av mikebike
XC60D3 skrev:På min order så står det "Delbart drag med R-Design" undra om det är den som finns i tillbehörskatalogen.
Då borde det vara med nya locket.

XC60D3 skrev:Ser inte ut att passa den vanliga skidplaten, den är lite annorlunda utformad om man jämför bilderna.
Ja, det är därför jag undrar. Originallocket passar ju inte heller 100% när man har skidplate.
Användarvisningsbild
av XC60D3
Jag hittade en bild som jag länkat till tidigare,
http://i170.photobucket.com/albums/u263 ... 020812.jpg

Det locket ser inte alls ut som det i tillbehörskatalogen. Således en förbättring i designen på MY11 och framåt. Om det nu inte är så att locket på bilden är det som följer med kroken och att det nya locket är ett tillbehör. Konstigare saker har ju inträffat här i världen. :shock:

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]