Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Någon som kan uttala sig om Premium sound i V60 kontra PS + sub i V60?

Står i valet och kvalet och byta bil, och är det något jag är nöjd med i min nuvarande bil så är det ljudet..
Frågan är, vad är skillnaden mellan V60:ins PS kontra Dynaudiosystemet som jag har nu?

Tänker bege mig till någon handlare i helgen, men att dom har en bil med PS är jag tveksam till, så nu vill jag höra era erfarenheter!
av sbob
Går inte att få sub till V60. Annars är ljudet ok, minst lika bra som i V70II med premiumsound.
av Linqid
Variosboy skrev:Någon som kan uttala sig om Premium sound i V60 kontra PS + sub i V60?
Antar att du menar V60 med PS kontra V70 med PS + sub?
Senast redigerad av 1 Linqid, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Japp, V60 PS kontra V70 PS med sub!

Finns det någon information om vad PS är för prylar i V60?
(Hitttar inget på volvocars)
Användarvisningsbild
av Variosboy
sbob skrev:Går inte att få sub till V60. Annars är ljudet ok, minst lika bra som i V70II med premiumsound.
Har du lyssnat på båda systemen med samma material, eller vad grundar du ditt svar på!?
av FordRS
Står lite om nya PS här http://forums.swedespeed.com/showthread ... und-System. Tydligen ska det vara Harman Kardon-prylar som ersatt Dynaudio. Största skillnaden är nog att det nya systemet har rumskompensering från Audyssey. Rykten säger dock att Volvo inte är så nöjda med nya PS / Audyssey, om det stämmer eller inte är svårt att säga. Det bästa är nog att jämföra och bilda sig en egen uppfattning.

http://www.audyssey.com/aboutus/press/volvos60.html
Användarvisningsbild
av Variosboy
Okey! Tack för länken!

Hoppas dom inte lyckats lika dåligt med integreringen i V60 som dom gjort i nya Saab 95 med HK-systemet..
Håller tummarna att dom har en bil med PS inne på lördag när jag ska kolla, men risken är väl minimal.
av sbob
Svar ja. Har haft en v70II med PS och sub. Har en V60 med PS idag. Saknar lite dunken från sub:en men tycker att det är ett klarare ljud i V60.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hur bra tycker du att tidskompet beter sig i v60?
Är det tydligare diskant i den som gör att den låter ljusare?
Användarvisningsbild
av Funk
Det är inte Harman Kardon prylar i bilarna i dag... De heter visserligen att det är Harman som tillverkar, men det är bara namnet på moderbolaget så det kan t.o.m vara gamla Luxorfabriken (i Motala ?) som tillverkar under det namnet, vilket hänt tidigare. Ljudet tycker jag har blivit en aning sämre, och då framförallt mellanregister och diskant som är väl klena, basen är oftast OK i de flesta bilarna.

/Thomas

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]