Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Biltoken
Efterlyser bilder på snyggaste alufälgarna till vinterdäcken.

Tycker att Volvos orginalfälgar är ganska medelmåttiga och de fåtal varianter som finns känner ju alla till här på forumet.

Söker alltså alternativ till Volvo orginal som är riktigt snygga och passar biltypen.

Så du som tycker att du har riktigt snygga fälgar till din XC60 ta en bild innan du skiftar till sommardäck och lägg upp på forumet!

Jag lovar att åsikterna kommer att hagla!
Användarvisningsbild
av XC60D3
Verkar inte som att det är någon som har vinterhjul monterade på sin XC60 :lol:

Men R-Design Replika känns inte fel

Bild
Användarvisningsbild
av sura56
XC60D3 skrev:Verkar inte som att det är någon som har vinterhjul monterade på sin XC60 :lol:

Men R-Design Replika känns inte fel

Bild

Vill ha....var hittar man dom
av Biltoken
Ganska lik Cratus tycker jag.

Anledningen till min efterlysning till vinterdäcksfälgar är att få se lite variation på utseendet på XC60:n.

Nu när den blir allt vanligare ute i trafiken och upplevs i de två olika varianterna Summum och R-Design med sina orginalfälgar.

Vore cool med några riktigt snygga (unika) fälgar under de numera nästan 6 månaderna vi har vinter i mellansverige och uppåt. Har just nu Segin till v-däcken och de är ju inte direkt brutala....
av mikebike
Biltoken skrev:Har just nu Segin till v-däcken och de är ju inte direkt brutala....
Jag fick ett mycket bra pris på Segin när jag köpte bilen, men jag lade på 3000:- för att få Saragas istället.
Användarvisningsbild
av XC60D3
Biltoken skrev:Jag menade att jag ville känna igen MIN bil när jag kommer ut från ICA Maxi!

Jaja.. 22" pimpfälgar med 265/35... Komplettpris: 30000 kr :-O)

Bild
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
På bilden ser det mer ut att vara 30" med 15-profil....

På vinterfälgarna brukar jag tänka på att designen inte ska göra det för svårtvättat. Jag har 18" Cratus på vintern och 20" Cratus på sommaren. Tycker det passar väldigt bra på XC60 R-design!

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]