Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvokombis
För en V60 1.6D Drive, är komfortchassi ett bättre val?

Tänker om man slipper missljud från bakvagn som pratas om på forumet? Eller är det ett rapporterat fel som Volvo löser genom att byta ut vissa delar.

Vad är nackdelarna med komfortchassit och kommer de upplevas i en 1.6 Drive?
av Mjukisdjur
Jag tog komfortchassi till min Drive för jag tänkte som så att jag lär knappast kunna köra som med min gamla t5:a... Sport och 115hp är ju inte direkt synonymt :)
av Mubin
Jag har komfortchassi på min D3. Valde det för att det är dåliga vägar där jag bor. Har inga oljud i bakvagnen än så länge.
Bilen går mjukt o fint med 215 55 16 dubbdäck. Upplever inte att den gungar eller kränger.
Den är fastare i hullet än en standard v70 tycker jag.
Allt är dock personligt beroende på körstil mm. En del gillar hårdare sportchassi och väljer det.
av Volvokombis
Lite fånigt med 115dieselhästar och en vilja att komma ner i förbrukning och samtidigt köra sportchassi känner jag. Sen hatar man ju missljud som några beskrivit, undrar bara om det är ett erkänt fel och man får det utbytt.

V70 T5 som jag jämför med är väl lite tightare än en den klassiska 2.4bensinaren.
av Tobbev
Jag har sportchassi och har inte hört några missljud så här lpngt. Har dock bara kört 60 mil än så länge :(
av LarsaA
Min volvohandlare påstod att det bara fanns ett chassi till V60 Drive:n. Detta för att hålla ner förbrukningen. Dock tacksam om detta inte stämmer. Har läst att komfortchassit är att föredra.
av Mjukisdjur
Din handlare är uppenbarligen felinformerad då jag har beställt min drive med komfort.
Förstår inte hur det skulle påverka förbrukningen :O

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]