Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Brände idag en skiva som jag tänkt spela upp i min XC60 som är utrustad med high perfomance multimedia. Brände några mappar med mp3 filer till en DVD skiva. Brände skivan som en "dataskiva". Men när jag matar in skivan så får jag meddelandet att skivan är ogiltig?

Systemet ska väl stödja DVD skivor och mp3 format? Någon som vet hur man ska göra, och vilka format som stöds ex mp3, divx osv...
Så här står det i manualen:

Audio-format CD-Audio, mp3,
wma, aac, m4a

Video-formatC CD-Video,
DVD-Video, divx,
avi, asf

Mvh
Per
Jag själv har inte provat DVD i min V60 så jag kan inte svara på det. Men prova med en vanlig DVD-film så ser du att det fungerar med en sån, så läsaren inte är trasig. Har du bränt på en vanlig DVD-skiva som "Data" med en film i avi/divx och musik i mp3 format?

Är inte så bra på detta område men du kommer nog få ett bra svar senare idag skulle jag tro...

Mvh
Per
Titta på DVD filmer är inga problem så läsaren är det inget fel på. Jag brände DVD-skivan som "Data", och lade in både divX filer och mp3 filer.
Soft skrev:DVD har en egen modus: DVD audio, som ikke er støttet ...
Innebär det att man inte kan bränna musik till DVD skivor? DivX borde ju ändå fungera?

Hade ju varit smidigt om man på något sätt både kunde ha musik och film på samma skiva...
Ähum... ursäkta om jag lägger mig i här men varför är det viktigt att kunna spela just skivor med musik eller film? Du har väl USB? Jag har inte bränt en skiva på säkert 10 år.
Tflex skrev:Titta på DVD filmer är inga problem så läsaren är det inget fel på. Jag brände DVD-skivan som "Data", och lade in både divX filer och mp3 filer.
Soft skrev:DVD har en egen modus: DVD audio, som ikke er støttet ...
Innebär det att man inte kan bränna musik till DVD skivor? DivX borde ju ändå fungera?

Hade ju varit smidigt om man på något sätt både kunde ha musik och film på samma skiva...
Ja, men DVD og Lyd er ofte et problem, det skrives en TOC, Table of content, som gir systemet info om hva det er, og det er ikke alt av AV utstyr som fikser det.
bruk USB pinne så får du alle formater ;-)
Soulman skrev:Ähum... ursäkta om jag lägger mig i här men varför är det viktigt att kunna spela just skivor med musik eller film? Du har väl USB? Jag har inte bränt en skiva på säkert 10 år.
Gah, pinsamt värre! Har inte ens reflekterat över att det faktiskt finns USB. Ska testa snarast! Vore som sagt riktigt gott om man kunde lagra både film och musik...

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]