Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattiasm
Är svårt sugen på en V60 T3 Summum....
Fick nedan "affärsförslag"

V60 T3 Summum Limited Edition MY 2011
Parkvärmare m tidur
Delbart drag
Metallic (Ember Black)
Eluttag bagrum
Nyckelavst passbag
Summa SEK 269.000 (volvoanställd)

Finns det något skäl till att jag inte borde slå till!?

Bilen (privatköp) skall säljas om 2-3 år - något i utrustningsväg som bör adderas för att göra den "säljbar"??
av wanvik
Jag tycker hgv-paketet är prisvärt till V60!
av dimster
Jag fick samma rabatt som du (också volvoanställd) och för mig fanns det ingen tvekan utan det var bara att beställa och se glad ut :)
av Tobbev
dimster skrev:Jag fick samma rabatt som du (också volvoanställd) och för mig fanns det ingen tvekan utan det var bara att beställa och se glad ut :)
Precis. Jag beställde också en innan jag slutade på Volvo. Grymt nöjd så här långt.
av Petzzon
mattiasm skrev:Är svårt sugen på en V60 T3 Summum....
Fick nedan "affärsförslag"

V60 T3 Summum Limited Edition MY 2011
Parkvärmare m tidur
Delbart drag
Metallic (Ember Black)
Eluttag bagrum
Nyckelavst passbag
Summa SEK 269.000 (volvoanställd)

Finns det något skäl till att jag inte borde slå till!?

Bilen (privatköp) skall säljas om 2-3 år - något i utrustningsväg som bör adderas för att göra den "säljbar"??
Bara att slå till.
Vi valde en T3 R-design, grymt nöjda efter 3 veckor och 100 mil.
av perhall
Parkvärmaren för du tyvärr inte många kronor för om 2-3 år. Har själv en vana att köpa stor stereo (10 000), taklucka (10 000), GPS (20 000) och en del annat smått och gott (hast.beroende servo...). Annars ser det bra ut! /PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Även om man bara skulle få 100kr för bränsledriven värmare + tidur efter 3 år så är det LÄTT värt det. Otroligt skönt att slippa plugga in motorvärmaren och då kunna köra den när det inte finns något uttag. T.ex i stan, på flygplatsen, affären osv osv. Dessutom slipper man kupéfläkten.

Teknikpaket? Herrgårdsvagnspaketet?
av grålle1
wanvik skrev:Jag tycker hgv-paketet är prisvärt till V60!
Tycker inte jag, men det kanske beror på att jag vill ha mörka rutor och det går inte att kombinera med laminerade ruto :roll:. Men visst vill man ha laminerade rutor så får man ju 300kr betalt för att man tar 12Vuttag,El-spolarmunstycke och Privatlåsning gratis :wink: .Personligen tycker jag dock 3500kr för mörka rutor är ett fynd, är ju dyrare att lämna in bilen och få solfilm!

Bränsledrivna värmaren är ett trevligt tillval, men med bilen i garage hemma och tillgång till elstolpe på arbetet så tyckte jag det var svårt att motivera det.... men visst saknar jag det från min gamla 855 som dessutom hade minicall-start.

Tycker det ser ut som en bra spec och ett bra pris, bara att beställa och sälla sig till skaran "vi som väntar och längtar efter våran s/v60"
av Moody
Undrar varför det inte går att kombinera på V60 när det går på ex.vis XC60 och V70? Alltså laminerade och tonade rutor.
av mattiasm
OK-tack for alla synpunkter och uppmuntrande kommentarer-kanns bra! Det blev snabb affar enligt ovan spec plus tonade rutor. Prel leverans slutet maj.
Lite fundersam angaende tonade rutor - hur smakfullt ar det egentligen med tonat pa bakdorrarna pa en Ember Black..? Hade jag varit 20 ar hade valet varit enkelt, men nu 20x2! :shock: Kanske det racker med tonat pa bagrum?
@ perhall o XC90_Executive - Sannolikt far man inte tillbaka mkt pa varmaren, men efter de sista tva vidriga vintrarna sa tar jag latt den kosten-haller med XC90_Executive ! Maste daremot kolla det har med hastighetsberoende servo - nagon annan som har andra erfarenheter av denna pa V60?? Nix, inget teknikpaket o heller ingen storstereo o annat godis denna gang....men mkt glad anda!
Saljaren namnde ocksa att # Bilarna borjar ta slut! #, forvisso gammalt beprovat saljtrick men undrar anda om inte kampanjbilarna(T3) ar pa upphallningen!?

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]