Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gnagarn
Fått ett pris på ca 410 000 för en
D3 AWD Automat med Summum +
- Teknikpaketet high performance
- Herrgårdsvagnspaketet
- Nyckelavstängningsbar Airbag
- Elektriskt barnsäkerhetslås
- Hastighetsberoende servo
- Parkeringshjälp fram
- Volvo-On-Call/Fjärrstart
- Skålade gummimattor

Är priset ok, eller ska man jaga vidare?
Du har fått ca 8,50%,personligen tror jag att du kan får ca 10% om du inte ger dig OCH om du visar den gällande offerten till en annan återförsäljare,det handlar inte om nån förmögenhet men ändå,det är pengar det också,eller du kan försöka får vinterhjulen tex. till halva priset eller så,då har du gjord en bra affär. :wink:
Senast redigerad av 1 petkas, redigerad totalt 0 gånger.
Jo har hållt på lite fram och tillbaka, men nu verkar det tagit stopp...
Får rätt bra för inbytesbilen också, så det känns ok.

Den vanliga frågan...

Man har inte glömt något viktigt va? hehe
Ang Teknikpaketet high performance, är det inte så att High Performance ingår i Summum (och Momentum) numera? Dvs varför betala för teknikpaket när det bara är PCC du får, bättre att köpa PCC löst väl (ca 7000 istället för paketet för 11.000).

Rätta mig gärna om jag har fel, paketen ändras ju till och från så det är inte helt lätt att hänga med.

Jag har tolkat det som att high performance ingår i Momentum och Summun sedan i nov i fjol då man introducerade Sense som media/entertainment lösning för XC60.
Gnagarn skrev:Jo har hållt på lite fram och tillbaka, men nu verkar det tagit stopp...
Får rätt bra för inbytesbilen också, så det känns ok.

Den vanliga frågan...

Man har inte glömt något viktigt va? hehe
Enligt mina mina val så har du missat en del.
som Driver support, Backkamera, RTI, vinterhjul, homelink,textimattor, Design paket, så som side scuffs plates, skidplate bak om du nu inte väljer R-design, XC60 ser väldigt naken ut utan detta enl. mitt tycke.

Men det viktigaste är ändå om du känner att du saknar något i din spec.
MeandI skrev:Ang Teknikpaketet high performance, är det inte så att High Performance ingår i Summum (och Momentum) numera? Dvs varför betala för teknikpaket när det bara är PCC du får, bättre att köpa PCC löst väl (ca 7000 istället för paketet för 11.000).

Rätta mig gärna om jag har fel, paketen ändras ju till och från så det är inte helt lätt att hänga med.

Jag har tolkat det som att high performance ingår i Momentum och Summun sedan i nov i fjol då man introducerade Sense som media/entertainment lösning för XC60.
High performance ingår från momentum men med 5 tums skärm i teknikpaketet får man den större 7 tums skärmen +PCC.
Sen är det ju frågan om 7tums skärmen är värd pengarna för själva stereon är ju samma oavsett skärmstorlek men visst är det snyggare med den större 7tums skärmen.
s6025t skrev:High performance ingår från momentum men med 5 tums skärm i teknikpaketet får man den större 7 tums skärmen +PCC.
Sen är det ju frågan om 7tums skärmen är värd pengarna för själva stereon är ju samma oavsett skärmstorlek men visst är det snyggare med den större 7tums skärmen.
Om man skulle ångra sig och vilja eftermontera RTI blir det billigare om man har 7"-skärmen (skiljer 6000). Värt att tänka på.

/ j
Jo bl.a för eftermonteringsmöjligheter, men även för att det är snyggare..
Ang driverpaketet så känner jag inget behov av det..
använder heller aldrig farthållare. Kanske är en vanesak men jag tycker bättre om att hantera det själv.

Backkameran saknar jag, men den kändes dyr, därav att jag inte valde den.
Min garageport stödjer inte homelink, så det är ingen idé. Larmet vet jag inte..
Vinterhjul köper jag vid sidan om mycket billigare.

Designpaket kanske jag eftermonterar,.. Får se hur jag känner med snyggheten utan dem.

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]