Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Ni som köpt och beställt en bil till introduktionskampanjen har det gått att få ytterliggare lite rabatt på 259 resp 249?
Jag förstår att på extra paket och options är det väl vanliga rabatter..

Tänkte pracka på far min en V60 T3a, inte ska gubben köra A6 heller... :D
av grålle1
Ja, det gick att få ytterliggare rabatt!

Bara att göra som vanligt, förhandla-förhandla-förhandla! Lycka till!
av wanvik
d98josu skrev:Vilken bil o vilket pris? :?:
Jag köpte ju en BMW istället (se annan tråd), men min slutoffert (prutad) var följande:

V60 T3 Summum Limited Edition 150hk
Metalliclack
Fast dragkrok
Herggårdsvagnspaket
Avstängbar krockkudde
Barnlås
Takräcke
Stänklappar fram

Listpris ganska exakt 300.000:-, offertpris 283.000:-. Således en del rabatt, men då var ju bilen extrautrustad utöver den du undrar om också. Handlaren gav denna rabatt på första offerten utan att jag ens frågade, men mer än så verkade vara svårt att få.
av grålle1
wanvik skrev:Handlaren gav denna rabatt på första offerten utan att jag ens frågade
då borde det finnas mer att förhandla om :wink:
av wanvik
grålle1 skrev:då borde det finnas mer att förhandla om :wink:
Naturligtvis! För min personliga del verkade det dock vara svårt - efter en kortare allmän diskussion med lokala volvohandlaren om "prispolitiken" kring T3/T4 (jag såg att du postade i min andra tråd också) så frågade jag faktiskt rakt ut om det fanns ytterligare förhandlingsutrymme, och svaret blev nej. Självklart borde det egentligen finnas mer förhandlingsutrymme på ett pris som man får på direkten, men personligen så lessnade jag ju efter detta och gick till en annan bilfirma. 8)
av grålle1
Jag förstår, menade mest som ett stöd till ursprungsfrågan i tråden! Dvs att det finns utrymme till mer rabatt än kampanjpriset.
av V60D5AWDPolestar
För att återgå till ursprungsfrågan...

... klart att farsan skall ha en T3!
Användarvisningsbild
av na96gen
6% på totalen mot kampanjpriset känns helt ok, räknar man mot listpriset blir det 16,2
av grålle1
Då blir väl pappa glad! :D Är nog svårt att förhandla till sig mer än så på kampanjpriset.

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]