Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skall i dagarna beställa min V60 och funderar bara på OM man skall lägga till 4500kr för den större skärmen med DVD, men jag är inte tillräckligt kunnig i ämnet för att förstå exakt vad det innebär?

Vad får man för sina 4500kr förutom lite större skärm och möjligheten att ha musik på DVD- istf CD-skiva?
Skiljer det något på användargränssnittet?
Är det någon skillnad på Bluetoth-hanteringen med mobiltelefon?
Något annat?

Hjälp mig att motivera mitt val?
Från Volvo:

"Väljer du någon av ljudanläggningarna
med Multimedia uppgraderas systemet
med en större skärm på 7 tum som även kan visa
information och bilder som rör navigationssystemet
RTI, telefonen, backkameran, panoramakameran,
dvd-spelaren, digital TV etc."

Ledordet här är väl "kan". Vad den egentligen kan, är helt beroende på hur mycket extra du vill lägga på bilen i fråga om utrustning.
Jo, men om jag inte skall ha några ytterligare tillval, typ RTI, Kameror, o.s.v....... utan BARA väljer 7" istf 5", vad får jag för pengarna då? Är det t.ex. samma telefoninterface m.m. m.m......? Kan 5" inte visa information från telefon?

Och visst är större skärm bättre, MEN om jag som användare inte ser någon annan skillnad än 2" större skärm så är det inte värt 4500kr för mig... jag tänkte inte sitta och titta på skärmen när jag kör :wink: .
Senast redigerad av 1 grålle1, redigerad totalt 0 gånger.
Bara utseendet gör ju mycket med 7" skärmen samt att allt blir ju lite större på den vilket är bra.
Jag ville ju ha PCC också så jag tog då teknikpaketet HP så man betalar ju då 4000kr för PCC och 4000kr för 7" skärmen/DVD. Endast PCC kostar 7000kr..

Vad mer för tillval/paket ska du ta? Momentum/Summum?

Mvh
Per
Om man skall ha PCC kan jag hålla med om att det är ett givet val... blir ju nästan gratis... :D

Men jag har beslutat att köpa någorlunda snik/ekonomiskt (och kanske byta lite oftare istället)... blir ju ett skapligt lyft ändå jämfört med vad jag kör idag....
Blir troligen: Momentum, Barnsäkerhetspaket, 5 mörka rutor, Ddelbart drag, 12Volt i bagaget, avstängning krockkudde och 18" Sleipner.
Personligen skulle jag ha bytt ut 18" mot 7" skärmen+ 17" hjul istället ( 17" Ingår om du köper T3 på kampanj)
Visst går 18" på ca:9000kr.!?

Mvh
Per
Jag tycker V60 behöver 18" för utseendets skull, tycker 17" ser lite små ut! Dessutom faller inte Njord mig i smaken plus att det känns som att det kommer att bli den vanligaste fälgen...!?!? Så 18" Slepiner ligger högst upp på önskelistan och är det enda tillvalet som egentligen inte är varken snik/ekonomiskt eller förnuftigt..... men lite roligt måste man ju ha också (vardagslyx :D ).

Men åter till ämnet, vad skiljer 5" och 7" förutom storlek och DVD???
Ja då är det bara skärmen vad jag vet och kanske inte värt 4500kr om du inte har nytta av DVD.
Ser då lite lyxigare ut med 7" iallafall... Kan vara RTI förberedelse men RTI kostar ca:15000kr att eftermontera om du kommer på att du ska ha det sen.

Mvh
Per
För det första så ser det rent förjäkligt ut med 5 tums skärmen, det blir så konstiga proportioner. Sen så får man väl även möjlighet att styra i menyerna från ratten om du tar den större skärmen (är inte säker på det dock)..
Det kanske viktigaste skälet är ju dock att jag tror att bilen blir lite mer lättsåld med den större skärmen och du får kanske även ut nån krona mer för bilen.
Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen d[…]

Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]