Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Nån som vet om XC60 och V60 har isofix i framsätet?
av EnVolvo
Petzzon skrev:Nån som vet om XC60 och V60 har isofix i framsätet?
När jag beställde vår XC60 var det omöjligt att få ISOFIX i framsätet, säljaren hänvisade till Volvos säkerhetstänk angående inga barn i framsätet.
av MeandI
Enligt XC60 Owners Manual så står det i en "OBS ruta" följande: "ISOFIX fästsystem är tillbehör på passagerarstolen". Däremot framgår det att det är standard på ytterplatserna bak.

Att säljaren säger att det har med Volvos säkerhetstänkande att göra när det gäller ISOFIX på passagerarstolen är ju väldigt konstigt då man med samma argument säljer möjlighet att stänga av krockkudden på passagerplatsen! Det logiska hade ju varit om man monterade ISOFIX även på passagerarstolen när man beställer möjlighet till att stänga av krockkudden.
Senast redigerad av 1 MeandI, redigerad totalt 0 gånger.
av JimmyK
EnVolvo skrev:
Petzzon skrev:Nån som vet om XC60 och V60 har isofix i framsätet?
När jag beställde vår XC60 var det omöjligt att få ISOFIX i framsätet, säljaren hänvisade till Volvos säkerhetstänk angående inga barn i framsätet.
Jag har eftermonterat isofix fram i våran xc60, delen kostade ca 500kr. Artnr 31263126.

Här kommer länk till monteringsanvisningen.
http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... XC60,_2011
av Amli
Även jag eftermonterade isofix fram på vår förra XC70 för samma peng. Det var inga problem.

Går startmotorn rent och bra med kräm?[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]

Vägmätare saknas

Fast det får du inte.

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]