- lör 19 feb 2011, 00:06
Fick tag i det förmodligen sista exemplaret av Aftonbladets bilbilaga idag och såg till min skräckblandade skräck att Robert Collin fått sig specialtillverkad en V60 med komfortchassi istället för det normala sportchassit, och därefter testat denna under verklighetstrogna (rentav verkliga) vinterförhållanden i norra landsdelen. Förvånad såg jag dock att han testade bilen med vad som på fotografierna ser ut att vara 17"-fälgarna Balder istället för, som mer brukligt vid vintertest, 16"-fälgar. Följande frågor inställer sig:
1. Vet någon vilka fälgar/däck Robert Collin använde när han provade och verbalt dekapiterade standardchassit till V60?
2. Finns det någon som själv haft tillfälle att jämföra bilens uppträdande i vinterväglag med olika fälg- och däckdimensioner, framförallt alltså 16"-fälgar jämfört med 17"-fälgar?
För övrigt tycker jag att V60:n såg riktigt trevlig ut i färgen seashell beige i artikeln. Har inte sett den live ännu i den färgen...
1. Vet någon vilka fälgar/däck Robert Collin använde när han provade och verbalt dekapiterade standardchassit till V60?
2. Finns det någon som själv haft tillfälle att jämföra bilens uppträdande i vinterväglag med olika fälg- och däckdimensioner, framförallt alltså 16"-fälgar jämfört med 17"-fälgar?
För övrigt tycker jag att V60:n såg riktigt trevlig ut i färgen seashell beige i artikeln. Har inte sett den live ännu i den färgen...
BMW 320d Touring aut. MY2010.
V50 T5 AWD MY2005 - såld
Tidigare V50 T5 MY2005 - såld
Ännu tidigare S60 MY2001 - såld
Tidigare ändå en Passat MY1983 - rostade sönder.
V50 T5 AWD MY2005 - såld
Tidigare V50 T5 MY2005 - såld
Ännu tidigare S60 MY2001 - såld
Tidigare ändå en Passat MY1983 - rostade sönder.